واحد روابط عمومی یک سازمان یا شرکت بهترین نمایانگر اوضاع داخلی آن سازمان است یا به عبارتی واحد روابط عمومی ویترین یک سازمان می باشد. از وظایف واحد روابط عمومی می توان به اطلاع رسانی و سنجش میزان رضایت مشتری، از خدمات دریافتی اشاره نمود. امروزه میزان موفقیت یک سازمان با میزان رضایت مشتریانش رابطه مستقیم دارد. چرا که در عصر رقابتی امروز که انواع محصولات و خدمات با کیفیت های بالا ارائه می شود، رقابت تنگاتنگی را بین شرکت ها ایجاد می کند بنابراین توجه به مخاطب و نیازهایش و جذب او تاثیر زیادی در موفقیت یک شرکت دارد.

با توجه به موارد ذکر شده، یکی از وظایف مسئول روابط عمومی انتخاب بهترین ابزار موثر برای ایجاد تعامل و همکاری بین شرکت و مشتری است. یکی از راه های بسیار موثر و کاربردی جهت جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی و حتی تعامل بیشتر با سازمان های دیگر استفاده از هدایای تبلیغاتی می باشد. اهدای یک هدیه تبلیغاتی متناسب با کسب و کارتان و اهدای آن در زمان مناسب می تواند به ایجاد یک تصویر مثبت از برندتان نزد مشتریان کمک شایانی نماید.

ایده های جذاب برای هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان قدیمی یکی از موثرترین راه های بهبود ارتباط با آن ها است؛ زیرا با ارائه این هدیه حس قدردانی خود را به آنان نشان می دهید و همچنین با استفاده ازاین یادگاری آن ها متوجه می شوند که به فکرشان هستید. همچنین می توانید با ارئه هدایای تبلیغاتی مناسب به کسانی که به دیدن تان می آیند، آن ها را تحت تاثیر قرار دهید و مهمان نوازی خود را به رخ مشتریان بکشید.

بیشتر بخوانید:  توزیع هدایای تبلیغاتی باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود

هدایای تبلیغاتی نقش موثری را در روابط عمومی بازی می کنند. اگرچه انجام یک فعالیت خیرخواهانه و مثبت، احساس خوبی را در فرد یا سازمان ایجاد می کند اما اطلاع رسانی در این باره و با خبر ساختن تمامی ذی نفعان از این عمل، جذابیت و فعالیت های روابط عمومی را برای کسب و کارها چندین برابر می سازد. روابط عمومی حرفه ای با استفاده از شیوه های زیرکانه، حمایت جامعه را در اختیار سازمان قرار می دهد و نام و عمل شما، دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. برای تحقق این هدف، هدایای تبلیغاتی می توانند به کمک شما بیایند و نقش موثری داشته باشند.

در درون سازمان با ارائه هدایای تبلیغاتی به کارکنان، میزان مشارکت آنان در فعالیت های روابط عمومی خود را ارتقا بخشید. بسیاری از شرکت ها با ترغیب کارکنان خود به ارائه خدمات داوطلبانه و پشتیبانی از آن ها از طریق تصویب بودجه، نقش پررنگی را در روابط عمومی از خود بر جای می گذارند. یکی از ساده ترین شیوه های ترغیب کارکنان، استفاده از هدایا و مشوق های تبلیغاتی است. در این سازمان ها، تمامی کارکنان فعال در حوزه های منتخب روابط عمومی از سوی سازمان مورد تقدیر قرار می گیرند و این امر می تواند نقش موثری را در انگیزش افراد داشته باشد.

از پتانسیل استفاده از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها، رویدادهای ملی و منطقه ای در جذب مشتری غافل نشوید.از طریق رویدادهای ملی و منطقه ای که در حوزه های اجتماعی، بهداشتی و سلامت جامعه متمرکز هستند، فعالیت های روابط عمومی خود را گسترش دهید. یا با بر پایی برنامه های قرعه کشی یا مسابقات به ویژه در نمایشگاه ها و اهدای هدایای تبلیغاتی، فعالیت های روابط عمومی خود را به منظور دستیابی به هدف های حائز اهمیت برای جامعه و ذی نفعان گسترش دهید. با حضور در برنامه های حمایتی و اهدای هدایایی با نام و نشان تجاری سازمان تان، ضمن گسترش آگاهی مردم در خصوص برندتان، نگرش مثبت را در آن ها تقویت کنید.

بیشتر بخوانید:  جذابترین انتخاب ها برای هدیه روز معمار