هدف تمامی کسب وکارها، افزایش فروش و درآمدزایی است و دست‌یابی به این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تبلیغات مؤثر و بازاریابی متناسب با کسب وکار است. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان محصولات تولیدی و لوگوی اختصاصی خود را تبلیغ و معرفی کرد.
استفاده از هدایای تبلیغاتی، یکی از کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی در زمینه بازاریابی محصولات و ارائه خدمات است که از این طریق می‌توانید لوگو اختصاصی خود را به مخاطبان و مشتریان معرفی کنید. از این‌رو بسیار مهم است که یک هدیه تبلیغاتی از جذبه بالا و قابلیت کاربردی برخوردار باشد.
پاوربانک تبلیغاتی، یکی از انواع هدایای تبلیغاتی است که بسیار سبک و قابل‌حمل بوده و به‌راحتی می‌توان از آن در اتوبوس، مترو، شرکت، دانشگاه و مکان‌های عمومی دیگر استفاده کرد. پاوربانک تبلیغاتی، جزو اقلام تبلیغاتی خلاقانه و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های تجاری و هدیه این محصول به بازدیدکنندگان، برند تجاری یا سازمانی خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنید. همچنین اگر نکات فنی دررابطه با طراحی و چاپ لوگو و نام تجاری محصول روی پاوربانک تبلیغاتی رعایت شود، جذبه و زیبایی این محصول دو چندان شده و در نتیجه، افراد و مشتریان زیادی علاقه‌مند به استفاده از آن می‌شوند.
با بیان این مقدمه، در این مقاله تلاش خواهیم کرد که ابتدا شما را با انواع پاوربانک تبلیغاتی آشنا کنیم. سپس به این سؤال پاسخ خواهیم داد که «در خرید پاوربانک تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟» همچنین در ادامه این مقاله، انواع چاپ لوگو روی پاوربانک تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد و نیز به بررسی هزینه چاپ روی آن خواهیم پرداخت. در صورت تمایل با ما همراه باشید تا به بررسی و توضیح این موارد بپردازیم.

انواع پاوربانک تبلیغاتی

پاورپانک‌های تبلیغاتی بر اساس ظرفیت و قابلیت کاربردی و همچنین نوع برند، دارای انواع و اقسام مختلفی می‌باشند که در این بخش به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

۱. پاوربانک تبلیغاتی ۵۴۰۰ میلی آمپری

جنس بدنه این پاوربانک تبلیغاتی از پلاستیک با روکش چرمی و حاشیه‌های اطراف آن از جنس فلز است که ظاهری زیبا و چشم‌نواز و به آن بخشیده است و از استحکامی بالایی برخوردار است. روی سطح این پاوربانک نشانگر شارژ LED به‌کار رفته است که با استفاده از آن می‌توانید از میزان شارژ باتری پاوربانک مطلع شوید. ولتاژ ورودی و خروجی در این محصول ۵ ولت و شدت جریان ورودی و خروجی آن ۲ آمپر است. این پاوربانک تبلیغاتی دارای یک درگاه USB خروجی است که قادر است علاوه بر باتری گوشی موبایل، باتری تبلت و آیپد یا دوربین شما را هم شارژ کند. وزن پاوربانک برابر با ۱۲۰ گرم است و حدود ۲ سانتی‌متر ضخامت دارد. همچنین طول و عرض آن به ترتیب ۷.۵ و ۷ سانتی‌متر است که نشان می‌دهد این مدل از پاوربانک‌های تبلیغاتی از ابعاد کوچک و وزن سبکی برخوردار است و به راحتی قابل حمل است.

۲. پاوربانک تبلیغاتی ۶۰۰۰ میلی آمپری

این نوع پاوربانک تبلیغاتی، همراه با مونوپاد (Monopod) و هد‌ست (Headset) ارائه می‌شود. به‌همین دلیل یک مجموعه کامل از ابزارهای جانبی دیجیتالی محسوب شده که نیازهای کاربران را تا حد زیادی تامین می‌کند. همچنین بسیار سبک و قابل حمل است و افراد در هنگام مسافرت، کوهنوردی و ورزش نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

۳. پاوربانک تبلیغاتی ۹۰۰۰ میلی آمپری

این پاوربانک تبلیغاتی، همراه با کابل چند منظوره و چراغ یو‌اس‌بی (USB) عرضه می‌شود. این مجموعه نیز به‌دلیل ظرفیت بالای پاوربانک و کاربردی بودن آن در موقعیت‌های مختلف، یک کالای تبلیغاتی با ارزش به شمار می‌آید.

۴. پاوربانک تبلیغاتی فست شارژ (Fast Charging) ۱۰۰۰۰ میلی آمپری

این نوع پاوربانک تبلیغاتی، علاوه بر اینکه از ظرفیت و حجم بالایی برخوردار است، دارای این قابلیت نیز می‌باشد که در سریع‌ترین زمان شارژ شده و همچنین در مقایسه با دیگر انواع پاوربانک تبلیغاتی، می‌توانید در یک بازه زمانی طولانی از آن استفاده کنید.

۵. پاوربانک تبلیغاتی ۲۰۰۰۰ میلی آمپری

این ابرپاوربانک تبلیغاتی به دلیل ظرفیت بالا یکی از بهترین انواع کالاهای تبلیغاتی است که بی‌شک توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. زیرا این پاوربانک قادر به شارژ لپ‌تاب است و همین ویژگی آن را  از سایر پاوربانک‌های تبلیغاتی متمایز می‌کند.

۶. پاوربانک تبلیغاتی خورشیدی

این نوع پاوربانک تبلیغاتی، علاوه بر اینکه از ظرفیت و حجم ذخیره‌سازی بالایی برخوردار است، یک محصول تبلیغاتی مفید و پربازده بوده و این قابلیت را نیز دارد که در خارج از منزل و محیط اداری، با استفاده از انرژی و نور خورشید شارژ شود.
همچنین دوست‌داران محیط زیست نیز می‌توانند به‌نحو احسنت و بدون اینکه این دغدغه را داشته باشند که به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب برسد، از این پاوربانک تبلیغاتی برای شارژ لپ‌تاب، موبایل و سایر وسایل الکترونیکی خود استفاده کنند.

۷. پاوربانک تبلیغاتی مولتی یواس‌بی پورت (Multi-USB Port Power Bank)

با استفاده از این پاوربانک تبلیغاتی، می‌توان به‌طور همزمان چندین دستگاه را شارژ کرد. شما می‌توانید با اهدای این محصول به افراد به عنوان هدیه تبلیغاتی، این امکان را برای آن‌ها فراهم ‌کنید که با استفاده از این نوع پاوربانک تبلیغاتی، چندین وسیله الکترونیکی خود را به‌طور همزمان شارژ کنند. در نتیجه لوگو و برند اختصاصی شما از اعتبار و ارزش تجاری بسیار بالایی برخوردار خواهد شد و این اطمینان در نزد مشتریان شما ایجاد می‌شود که محصولات شما از کیفیت و قابلیت کاربردی بالایی برخوردار بوده و به خرید بیشتر از شما ترغیب می‌شوند.

۸. پاوربانک تبلیغاتی وایرلس (Wireless Power Bank)

این نوع پاوربانک تبلیغاتی، مناسب افراد و مشتریانی است که تمایل و علاقه چندانی به استفاده از سیم و کابل برای شارژ وسایل الکترونیکی خود ندارد. از این‌رو، این پاوربانک تبلیغاتی می‌تواند در نوع خود یک هدیه تبلیغاتی خاص و منحصربه‌فرد محسوب شود.
طرز کار این نوع پاوربانک تبلیغاتی به این‌شکل است که با فعال کردن سیستم وایرلس (Wireless) لب‌تاب یا تبلت خود، می‌توانید به پاوربانک وصل شده و از این طریق، وسیله الکترونیکی خود را شارژ کنید.

۹ پاوربانک تبلیغاتی کارت اعتباری

این نوع پاوربانک تبلیغاتی، شکلی مشابه با کارت‌های اعتباری دارد و به‌گونه ای طراحی شده است که به‌راحتی در یک کیف پول معمولی قرار می‌گیرد. به‌جای ارائه یک کارت ویزیت به افراد که ممکن است آن را دور بیندازند، شما می‌توانید یک پاوربانک تبلیغاتی کارت اعتباری به آن‌ها هدیه دهید که قابلیت و امکان استفاده از آن را داشته باشد و به‌طور مداوم برند و الگوی اختصاصی محصولات شما را مشاهده کنند.

طراحی و بدنه پاوربانک‌های تبلیغاتی

پاوربانک تبلیغاتی، اغلب از یک باتری مخصوص که از جنس لیتیوم‌پلیمر است و نیز یک مدار الکتریکی خاص که جریان الکتریسیته را کنترل می کند، تشکیل شده است که در یک قاب پوششی قرار گرفته‌اند. در اغلب موارد، عددی روی پاوربانک های تبلیغاتی بر مبنای واحد (mah) درج می‌شود که این واحد بیانگر ظرفیت کلی باتری است. به‌عبارت بهتر، این عدد هر چقدر بزرگتر باشد ظرفیت پاوربانک تبلیغاتی شما بیشتر بوده و می‌تواند انرژی بیشتری را در خود ذخیره کند و از قابلیت شارژدهی بالا برخوردار است.
همچنین، در طراحی و ساخت پاوربانک تبلیغاتی چندمنظوره، کلیه مدارهای سوییچینگ ولتاژ و جریان و نیز قطعات و آی‌سی‌های استفاده شده در ساخت پاوربانک تبلیغاتی، باید مورد بررسی و کنترل کیفی قرار گیرند.
در هنگام ساخت و تولید پاوربانک تبلیغاتی، ابتدا باید باتری‌ها به‌صورت موازی و در کنار هم، در داخل یک محفظه نگدارنده قرار گیرند. سپس محفظه نگدارنده باتری و مدار الکتریکی کنترل‌کننده جریا الکتریسیته، از طریق لحیم‌کاری به یکدیگر متصل می‌شون و در قاب پوششی قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است برای محکم قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم، می‌توان از چسب حرارتی استفاده کرد.
در انتها، پس از جانمایی اجزای داخلی پاوربانک تبلیغاتی، درب قاب پوششی، توسط پیچ محکم می‌شود. در این مرحله پاوربانک تبلیغاتی آماده‌ی استفاده می‌باشد. همچنین، روی بدنه پاوربانک تبلیغاتی ساخته شده، یک پورت USB برای ورودی و دو پورت USB خروجی قرار خواهد گرفت.

در خرید پاوربانک تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. در هنگام خرید پاوربانک تبلیغاتی، به ظرفیت اسمی و واقعی آن توجه کنید؛ زیرا، ظرفیت واقعی پاوربانک‌های تبلیغاتی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت اسمی آن‌هاست. به‌عنوان مثال: ممکن است انتظار داشته باشید که یک پاوربانک تبلیغاتی ۲۰ هزار میلی آمپری، موبایل شما را که دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است، ۵ بار متوالی شارژ کند. در حالی‌که این نوع پاوربانک تبلیغاتی به‌دلایلی همچون تفاوت ولتاژ پاوربانک و شارژر و نیز کاهش راندمان پاوربانک تبلیغاتی، احتمالا تنها بتواند ۴ بار متوالی، موبایل شما با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر را شارژ کند.
  2. نکته دیگر، تعداد پورت‌های خروجی و ورودی پاوربانک تبلیغاتی است؛ زیرا، تعداد پورت ها مشخص کند که به طور همزمان چند دستگاه الکترونیکی را می‌توانید شارژ کنید؟! توجه به این موضوع در هنگام مسافرت‌های جمعی و خانوادگی بسیار مهم است که افراد بتوانند با استفاده از یک پاوربانک به‌صورت همزمان وسایل الکترونیکی خود مانند، گوشی و لپ‌تاب را شارژ کنند. همچنین، به این نکته نیز توجه کنید که اگر خروجی شارژر گوشی یا تبلت شما از نوع تایپ سی (C) می‌باشد، پاوربانک تبلیغاتی شما نیز باید دارای پورت تایپ سی (C) باشد.
  3. نکته دیگر، توجه به وزن و ابعاد یک پاوربانک تبلیغاتی است. اگر شما قصد استفاده از پاوربانک تبلیغاتی در هنگام مسافرت و یا کار در خارج از محیط شهری و اداری را دارید، باید از پاوربانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰۰ گرم و ظرفیت بالا استفاده کنید؛ مانند: پاوربانک تبلیغاتی ال‌دی ۱۱ (LD-11) که ظرفیت آن چهل‌هزار میلی آمپر است.
    همچنین، اگر قصد خرید پاوربانک تبلیغاتی با ابعاد مناسب و وزن سبک را دارید، پاوربانک ال‌دی ۱۷ (LD-17) می‌تواند یک انتخاب مطلوب برای شما باشد که ظرفیت آن ده‌هزار میلی آمپر است و هم‌سایز با یک گوشی موبایل است.
  4. نکته مهم دیگر این است که کدام چاپ‌خانه را برای خرید پاوربانک تبلیغاتی جهت درج لوگو و برند اختصاصی خود انتخاب کنیم؟ درواقع چاپ‌خانه معتبر و قابل اعتماد باید مجهز به مدرن ترین ابزارآلات و ماشین‌آلات چاپ باشد و نیز دارای یک کادر مجرب باشدکه بتواند به تمام نیازها و سؤالات شما پاسخ درست و منطقی بدهد. همچنین لازم است چاپ‌خانه مورد نظر دارای یک وب‌سایت رسمی برای دسترسی آسان از هر نقطه جهان باشد. در نهایت یک چاپ‌خانه ایده‌آل و معتبر باید امکانات و لوازم چاپ لوگو و اطلاعات مختلف را روی تمامی متریال فراهم کند. یعنی اگر محصول شما پلاستیکی، چرم، چوبی، پارچه ای و غیره باشد، بتواند به‌راحتی لوگو و برند اختصاصی کسب‌وکار شما را روی آن حک و چاپ کند.
بیشتر بخوانید:  مناسب ترین ایده ها برای هدیه روز پرستار

چاپ لوگو روی پاوربانک تبلیغاتی

تکنیک‌ها و روش‌های چاپ لوگو روی پاوربانک تبلیغاتی متفاوت است و انتخاب نوع روش چاپ به سابقه کاری و اعتبار چاپ‌خانه و نیز  کمیت و کیفیت ابزارآلات و ماشین‌آلات چاپ بستگی دارد. از این‌رو، دو روش کلی برای چاپ روی پاوربانک تبلیغاتی وجود دارد که در این بخش از مقاله به توضیح درباره آن می‌پردازیم:

۱. چاپ رنگی روی پاوربانک تبلیغاتی

در این روش با استفاده از دستگاه چاپ فلت‌بد (Screen Printing)، طرح‌ها و لوگوهای مدنظر به صورت رنگی بر روی انواع و اقسام محصولات که دارای سطوح تخت و مسطح هستند، چاپ می‌شود و نحوه عملکرد این دستگاه نیز مانند یک پرینتر با ابعاد بزرگ است که در آن «هد پرینتر» قابلیت تغییر ارتفاع را نیز دارد.
در این نوع روش چاپ، مرکب رنگی روی سطح پاوربانک تبلیغاتی قرار می‌گیرد و از اشعه ماوراء بنفش (UV)، برای خشک کردن جوهر و بالا بردن ماندگاری آن استفاده می‌شود.
همچنین با استفاده از این روش، امکان چاپ روی پاوربانک تبلیغاتی به‌‌صورت برجسته و سه‌بعدی نیز وجود دارد که باعث می‌شود لوگو و برند چاپ شده بسیار زیبا و جذاب دیده شود.

۲. چاپ لیزری روی پاوربانک تبلیغاتی

چاپ لیزری روی پاوربانک تبلیغاتی کاملاً با چاپ رنگی متفاوت است و شامل حکاکی و برش لیزری می‌شود. در این روش، از اشعه لیزر برای حکاکی یک برند یا یک لوگو خاص در قسمت جلو یا پشت پاوربانک تبلیغاتی استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزیت این روش این است که با گذشت زمان، لوگو و برند چاپ شده روی پاوربانک تبلیغاتی به هیچ عنوان پاک و محو نمی‌شود و صاحبان مشاغل و کسب وکارها می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که برای یک مدت زمان طولانی، جنبه تبلیغی پاوربانک حفظ خواهد شد.
همچنین در حکاکی پاوربانک تبلیغاتی با لیزر، به هیچ عنوان آسیبی به باتری های لیتیومی و مدار الکتریکی پاوربانک وارد نمی شود و صرفا سطح خارجی قاب پوششی که این تجهیزات در داخل آن قرار می‌گیرند، در معرض اشعه لیزر قرار گرفته و دچار تغییر ظاهری می شوند.
جنس بدنه پاوربانک‌های تبلیغاتی، معمولا از آلومینیم و یا پلاستیک است. لازم به ذکر است که هرچه بدنه و قاب پوششی پاوربانک تبلیغاتی تیره رنگ باشد، لوگو و اطلاعات حک و چاپ شده از وضوح تصویر و زیبایی بالاتری برخوردار خواهند بود.

هزینه چاپ روی پاوربانک تبلیغاتی

محاسبه هزینه چاپ روی پاوربانک تبلیغاتی با استفاده از روش‌هایی که در قسمت قبل معرفی شد، به‌شرح زیر است:

۱. هزینه چاپ رنگی روی پاوربانک تبلیغاتی

هزینه چاپ رنگی روی پاوربانک تبلیغاتی، بر مبنای نوع و کیفیت دستگاه چاپ فلت‌بد (Screen Printing)، ابعاد طرح و لوگو، جنس بدنه و قاب پوششی پاوربانک و نیز هزینه بهره‌وری از اشعه ماوراء بنفش (UV)، محاسبه می‌شود.

۲. هزینه چاپ لیزری روی پاوربانک تبلیغاتی

هزینه چاپ لیزری روی پاوربانک تبلیغاتی، معمولا بر اساس زمان صرف شده برای یک واحد کار بر حسب ثانیه محاسبه می‌شود. با این وجود کیفیت و به‌روزبودن بودن دستگاه تولیدکننده لیزر، نوع جنس پاوربانک تبلیغاتی؛ شامل: آلومینیومی یا پلاستیکی و همچنین نرخ ارز، تأثیر بسزایی در محاسبه قیمت نهایی چاپ لیزری روی پاوربانک تبلیغاتی دارد.

سخن آخر

تمام کسب‌وکار ها به دنبال این هستند که با دادن یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان خود، آن‌ها را به یک مشتری ثابت و خریدار دائمی محصولات خود تبدیل کنند. از این‌رو، یک راه حل ایده‌آل برای تحقق این هدف، اهدای پاوربانک‌های تبلیغاتی به مشتریان به عنوان یک کالای کاربردی و منحصربه فرد است که لوگو و برند اختصاصی کسب‌وکار شما بر روی آن‌ها چاپ و حک شده است.
در نتیجه لوگو و برند اختصاصی شما از اعتبار و ارزش تجاری بسیار بالایی برخوردار خواهد شد و این اطمینان در نزد مشتریان شما ایجاد خواهد شد که محصولات شما از کیفیت و قابلیت کاربردی بالایی برخوردار هستند.
از این‌رو، در این مقاله تحت‌عنوان «چرا پاور بانک تبلیغاتی جزو تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی است؟»، ابتدا تلاش کردیم که شما مخاطبان گرامی را با انواع پاوربانک های تبلیغاتی آشنا کنیم. سپس، به ارائه توضیح دررابطه با طراحی و بدنه پاوربانک‌های تبلیغاتی پرداختیم.
در ادامه نیز، به این سوال مهم پاسخ دادیم که «در خرید پاوربانک تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟»
در انتهای مقاله نیز، به معرفی چاپ لوگو روی پاوربانک تبلیغاتی و نحوه محاسبه هزینه چاپ لوگو روی آن به‌عنوان یک نوع هدیه تبلیغاتی پرداختیم.
همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را دررابطه با این مطلب بیان کرده و یا چنان‌چه قبلا تجربه طراحی و چاپ پاوربانک تبلیغاتی با لوگوی اختصاصی را داشته‌اید، با ما به اشتراک گذاشته و تیم تخصصی ما را در مجموعه نوبل گیفت برای ارائه مطالب بهتر و جامع‌تر راهنمایی کنید.