در دنیای پرهیاهوی امروز، تبلیغات نقش کلیدی در جذب مشتری و ارتقای برند شما ایفا می‌کند. در میان انبوهی از روش‌های تبلیغات، انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب، به عنوان روشی خلاقانه و ماندگار، می‌تواند در جلب توجه مخاطبان و افزایش اثربخشی تبلیغات شما نقشی کلیدی داشته باشد. در میان این هدایا، سررسیدها به عنوان هدیه‌ای کاربردی و همیشگی، از جایگاهی ویژه در میان هدایای تبلیغاتی برخوردارند. اما چرا؟ سررسیدها ابزاری ضروری برای مدیریت زمان و برنامه ریزی در سال جدید هستند و به همین دلیل در طول سال مورد استفاده‌ی مداوم مشتریان قرار می‌گیرد و بار هربار استفاده یاد برند شما می‌افتند. در ادامه به طور کامل با ما همراه باشید تا به جزئیات این‌که چرا سررسید در تبلیغات اثر بخش است بپردازیم.

سررسید تبلیغاتی چیست؟

سررسید تبلیغاتی یک همدم همیشگی است که به عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی و یادداشت‌برداری در هر خانه و اداره‌ای پیدا می‌شود. همچنین به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز برای صاحبان برند استفاده می‌شود. این نوع سررسیدها توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان خود داده می‌شوند و حاوی اطلاعات مربوط به برند، محصولات و خدمات آن شرکت یا سازمان هستند.
سررسید تبلیغاتی یک هدیه جذاب و به یاد ماندنی است که هر روز برند شما، جلوی چشم مخاطب خواهد بود. تصور کنید: یک مدیر که با سررسید تبلیغاتی شما برنامه‌ریزی روزانه‌اش را انجام می‌دهد. یا یک دانشجو که در سررسید شما جزوه‌هایش را یادداشت می‌کند یا یک خانم خانه‌دار که لیست خرید و برنامه آشپزی‌ را در سررسید شما می‌نویسد و با هر بار نگاه کردن به سررسید، برند شما در ذهن آن مدام تکرار می‌شود.

مزیای استفاده از سررسید تبلیغاتی

یکی از بهترین و اثر گذار‌ترین روش‌ها جهت تبلیغات برند سررسیدهای تبلیغاتی هستند. این نوع هدایا دارای مزایای زیادی است که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

ماندگاری بالا

برخلاف بسیاری از روش‌های تبلیغاتی، سررسیدها تا یک سال و حتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یعنی نام و برند شما به طور مداوم در معرض دید مخاطبان خواهد بود. کمتر کسی پیدا می‌شود که حتی بعد از گذشت تاریخ سررسید آن را دور بیاندازد. برخلاف بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی، سررسیدها دور انداخته نمی‌شوند و تا پایان سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزایش آگاهی از برند

سررسیدها نام و برند شما را در معرض دید مخاطبان زیادی قرار می‌دهند و به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا مخاطبان به مشتری‌های دائم شما تبدیل شوند.

تبلیغات پویا

بر خلاف بنرهای تبلیغاتی ثابت یا تبلیغات تلویزیونی که پیامی یکسان را به طور مداوم تکرار می‌کنند، سررسیدها به شما امکان می‌دهند تا پیام‌های تبلیغاتی متنوع و متناسب با مناسبت‌های مختلف را در صفحات مختلف آن درج کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در صفحات ابتدایی سررسید، پیامی تبریک سال نو و معرفی برندتان را درج کنید و در صفحات داخلی، به معرفی محصولات یا خدمات جدید خود بپردازید.

کاربردی و مفید

سررسیدها ابزاری ضروری برای برنامه‌ریزی، یادداشت‌برداری و مدیریت زمان هستند. با هدیه دادن یک سررسید باکیفیت، به مخاطبان خود نشان می‌دهید که به نیازهایشان اهمیت می‌دهید. یادتان نرود که هر شرکتی می‌تواند از همه جای تشکیلات شما الگو برداری کند به غیر از بخش ارتباط با مخاطب. شما با این کار به مخاطبان خود نشان می‌دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و همین امر باعث به وجود آمدن یک حس وفاداری مخاطب به برند شما می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ۸ اردیبهشت روز جهانی طراحی و گرافیک

تنوع و قابلیت شخصی‌سازی

انتخاب متناسب با مخاطب: سررسیدها در طرح‌ها، جنس‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز مخاطبان خود و همچنین هویت بصری برندتان، سررسید مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای مخاطبان جوان‌تر می‌توانید از سررسیدهای با طرح‌های فانتزی و رنگ‌های شاد استفاده کنید و برای مخاطبان رسمی‌تر، سررسیدهای با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.
سفارشی‌سازی و برندسازی: شما می‌توانید با چاپ لوگو، نام و اطلاعات تماس خود بر روی جلد و صفحات سررسید، آن را به طور کامل با برند خود شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید از صفحات ابتدایی سررسید برای معرفی برندتان، تاریخچه، رسالت و اهداف خود استفاده کنید.

فضای تبلیغاتی گسترده

سررسیدها فضای کافی برای چاپ لوگو، اطلاعات تماس، و پیام‌های تبلیغاتی شما را دارند. می‌توانید از این فضا برای معرفی محصولات و خدمات خود و افزایش آگاهی از برندتان استفاده کنید.

مقرون به صرفه

سررسیدها در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، مانند تبلیغات تلویزیونی یا بنری، بسیار مقرون به صرفه و کارآمد هستند.

تنوع و جذابیت

سررسیدها در طرح‌ها، اندازه‌ها و جلدهای مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب یک سررسید جذاب و متناسب با سلیقه مخاطبان خود، تاثیر تبلیغاتتان را افزایش دهید.
به طور کلی با انتخاب سررسیدهای تبلیغاتی، می‌توانید یک روش خلاقانه و موثر برای تبلیغات برند خود داشته باشید و در عین حال، هدیه‌ای مفید و کاربردی به مخاطبان خود ارائه دهید. علاوه بر همه‌ی این مواردی که ذکر شد سررسیدها به ایجاد حس وفاداری در مشتریان کمک می‌کنند و شناخت برند شما را به طور قابل توجه‌ی افزایش می‌دهد.

معایب سررسیدهای تبلیغاتی

عدم انعطاف‌پذیری

سررسیدها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف چاپ می‌شوند، اما امکان تغییر محتوای آنها بعد از چاپ وجود ندارد. این موضوع می‌تواند در صورت تغییر اطلاعات یا آدرس شرکت شما مشکل‌ساز باشد. به‌روزرسانی اطلاعات سررسیدها در طول سال به دلیل دشواری و هزینه‌ی بالا عملاً غیرممکن است.

آسیب‌پذیری

سررسیدها به دلیل جنس کاغذی، در برابر پارگی، خیس شدن و خط خوردگی آسیب‌پذیر هستند.

عدم تناسب با نیاز مخاطب

ممکن است همه مخاطبان شما به سررسید نیاز نداشته باشند یا از آن استفاده نکنند. این موضوع باعث می‌شود که هدیه شما بلااستفاده بماند. انتخاب یک سررسید که مورد پسند همه‌ی مخاطبان باشد، کار دشواری است. سلیقه‌ی افراد در انتخاب طرح، رنگ، جنس و ابعاد سررسیدها متفاوت است و ممکن است هدیه‌ی شما مورد استفاده‌ی بسیاری از مخاطبان قرار نگیرد.

محدودیت کاربرد

سررسیدها به عنوان ابزاری برای برنامه‌ریزی و یادداشت‌برداری کاربرد دارند. با این حال، بسیاری از افراد از ابزارهای دیجیتال مانند گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های تقویم و یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند

بیشتر بخوانید:  تاثیر هدایای تبلیغاتی در جذب مشتری

سررسید تبلیغاتی چه اهمیتی در بازاریابی دارد؟

در واقع سر رسیدهای تبلیغاتی، اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر تبلیغات‌ها دارند. زیرا کمتر کسی پیدا می‌شود که تا حتی سررسیدهای باطله را دور بیندازد. به همین دلیل است که اسم و مشخصات برند شما سال‌های متوالی جلو چشم مخاطب خواهد بود؛ این یعنی برگ برنده. چیزی که متخصصان بازاریابی همواره در حال تاکید بر روی آن هستند همین قضیه است. اسطوره‌های بزرگ بازاریابی بر این عقیده هستند که: باید کاری کنید که برند و اسم شرکت شما همیشه جلو چشم مخاطبان باشد.
خب حالا با این وجود به نظر شما چه چیزی بهتر از سررسید؟ درسته راه‌های زیادی برای این چنین تبلیغاتی وجود دارد؛ اما همه‌ی آن‌ها از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند و حتی ممکن است آن کاری که بکند را نکند. پس بهترین گزینه سررسیدهای نبلیغاتی هستند؛ زیرا با قیمت بسیار ناچیز برند خود را در مدت زمان کم و به صورت مداوم بر سر زبان‌ها خواهید انداخت.

بهترین زمان سفارش سررسید اختصاصی

اگر قصد دارید سررسید اختصاصی با طراحی و جلد دلخواه خود سفارش دهید، باید از چند ماه قبل از شروع سال جدید اقدام کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا با طراحان و تولیدکنندگان مختلف مشورت کنید تا طرح و جلد مورد نظر خود را نهایی کنید و از تحویل به موقع سفارش خود اطمینان حاصل فرمایید. قیمت سررسید اختصاص نیز با توجه به عواملی مانند: جلد، نوع طرح، متریال به‌کار برده شده و… بستگی دارد که می‌توانید هر کدام را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. یک نکته‌ی حائز اهمیت در این قسمت وجود دارد که باید حتما به آن توجه کرد: به هیچ عنوان سفارش سررسید را به روزهای آخر سال موکول نکنید. با سفارش زودهنگام، می‌توانید از تنوع طرح و رنگ بیشتری بهره‌مند شوید و از چاپ با عجله و کیفیت پایین جلوگیری کنید.

انواع سررسیدهای تبلیغاتی

انواع مختلفی از سررسیدهای تبلیغاتی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از رایج ترین انواع عبارتند از:

سررسید اروپایی

این نوع سررسیدها در قطع‌های مختلف مانند وزیری، رقعی و پالتویی تولید می‌شوند و به دلیل تنوع بالا، از محبوب‌ترین سررسیدهای تبلیغاتی در بازار هستند و قیمت آن بستگی به نوع و جنس آن متفاوت است.

سررسیدهای فانتزی

این نوع سررسیدها در طرح‌ها و جلدهای خلاقانه و جذاب تولید می‌شوند و برای مخاطبان جوان و خاص پسند مناسب هستند. استفاده از این نوع از سررسیدها برند شما را در نظر مخاطب خاص و جذاب می‌کند. البته توجه داشته باشید که این نوع از سررسیدها مناسب قشر خاصی از مخاطبان است نه همه‌ی افراد پس قبل از سفارش سررسید ابتدا مخاطبان خود را شناسایی کنید.

سررسیدهای اختصاصی

سررسیدهای اختصاصی، سررسیدهایی هستند که شما می‌توانید آن را با استفاده از طرح، نوع محتوا، تعداد تیراژ و… به دلخواه خودتان سفارش دهید و آن‌ها را به عنوان یک هدیه‌ی منحصر به فرد به مخاطبان خود تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:  با هدایای تبلیغاتی خاص به قلب مشتریان نفوذ کنید

چند نکته برای انتخاب و سفارش سررسیدهای تبلیغاتی

قبل از سفارش و خرید سررسیدهای تبلیغاتی یک سری نکاتی وجود دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید.

مخاطبان خود را بشناسید.

در انتخاب ایده‌های خلاقانه، به سلیقه و نیاز مخاطبان خود توجه کنید. خلاقیت شما باید در راستای اهداف تبلیغاتی شما باشد و به برند شما ارزش اضافه کند. قبل از سفارش سررسید، به علایق و نیازهای مخاطبان خود توجه کنید. برای مثال، اگر مخاطبان شما دانشجویان هستند، سررسیدی با صفحات سفید و خطوط کمرنگ مناسب‌تر خواهد بود.

بودجه‌ی خود را تعیین کنید.

قیمت سررسیدها به عوامل مختلفی مانند جنس جلد، قطع، محتوا و تیراژ چاپ بستگی دارد. قبل از سفارش، بودجه خود را تعیین کنید و سررسیدی متناسب با آن انتخاب کنید. قیمت سررسید، باید با بودجه‌ی شما متناسب باشد. تنوع قیمت سررسیدها در بازار بسیار بالا است. با کمی جستجو، می‌توانید سررسیدی با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه پیدا کنید.
به کیفیت چاپ توجه کنید.
کیفیت چاپ سررسید، تاثیر زیادی در زیبایی و ماندگاری آن دارد. چاپخانه‌ای معتبر و با سابقه را برای چاپ سررسیدهای خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید؛ زیرا کیفیت چاپ سررسید، نشان‌دهنده‌ی ارزش برند شما است نسبت به مشتری است.

محتوای جذاب و خلاقانه ارائه دهید.

علاوه بر چاپ اطلاعات تماس و لوگوی خود، می‌توانید از صفحات ابتدایی سررسید برای ارائه محتوای جذاب و خلاقانه استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید مقالات مفید، داستان‌های کوتاه یا جملات انگیزه‌بخش در این صفحات چاپ کنید.

چگونه مخاطبان برند خود را بشناسیم؟

فرض کنید شما صاحب یک برند پوشاک هستید. می‌توانید سررسیدی با جلد چرمی و طرحی مرتبط با دنیای مد و فشن سفارش دهید. صفحات اختصاصی این سررسید می‌توانند شامل مقالاتی در مورد مد و لباس، ست کردن لباس‌ها و معرفی برندهای معروف باشند. همچنین می‌توانید به همراه سررسید، یک خودکار با طرح و لوگوی برند خود به مخاطبان هدیه دهید.
بیلبوردتان را با کمترین هزینه تهیه کنید
انتخاب سررسید تبلیغاتی مناسب، می‌تواند به عنوان ابزاری موثر در جهت برندسازی و افزایش فروش شما عمل کند. با خلاقیت در انتخاب سررسید و توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید هدیه‌ای ماندگار و ارزشمند به مخاطبان خود ارائه دهید. علاوه بر این‌ها با صرف هزینه‌ای کم قابلیت این را دارید تا اثری همانند بیلبورد برای کسب‌و‌کارتان داشته باشید. ما در این مقاله صفر تا صد سررسید‌های تبلیغاتی را برایتان شرح دادیم.
در انواع سررسید‌های تبلیغاتی صحبت کردیم و نکاتی را درباره‌ی انتخاب بهترین نوع در اختیار شما گذاشتیم. در نهایت مطالبی را با شما به اشتراک گذاشتیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین بازدهی را از سررسید‌های تبلیغاتی کسب کنید. به نظر شما مهم‌ترین مزیت سررسید‌های تبلیغاتی در چیست؟ در بخش نظرات با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.