جای تعجب نیست که هدایای تبلیغاتی برای مشتریان بسیار محبوب هستند.بر اساس گفته های انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی، این حوزه یک صنعت 2.2 میلیارد دلاری است. این هدایا می توانند به مشتریان نشان دهند که شما به فکرشان هستید. اگر به خوبی اجرا شود، حتی می توانند کسب وکار شما را به یاد ماندنی تر کنند. این نوع محصولات، به انتقال احساس و پیام برند شما به مشتری کمک می کنند. اگر این هدایا منحصر به فرد باشند، بیشتر افراد سعی می کنند آن را برای سال ها در کنار خود نگه دارند. با استفاده از هدایایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد، می توانید برای همیشه در کنار مشتری خود باشید. هدایای تبلیغاتی که بیشتر از سایر موارد باعث ایجاد حس تعامل می شود آنهایی هستند که پا را فراتر از آیتم های تبلیغاتی استاندارد گذاشته اند. زمانی که قصد توسعه و ترویج یک آیتم تبلیغاتی را دارید حتما به 8 مورد زیر توجه داشته باشید:

ست دمنوش تبلیغاتی با فنجان

1. یک محصول منحصر به فرد ایجاد کنید:
برای اینکه مشتری، شما را همیشه در ذهن داشته باشد باید متفاوت باشید. به عنوان مثال ماگ هایی را در نظر بگیرید که با اندازه دست سازگارند، قابل استفاده در مایکروویو هستند و اندازه مناسبی دارند. این نوع محصولات می توانند مدت های زیادی در کنار مشتریان باقی بمانند. مشتریان زمانی که بخواهند در مور هدایای تبلیغاتی شرکت ها فکر کنند، بیشتر آیتم های منحصر به فرد را در خاطر خود دارند.

2. آن را ضخیم تر از یک پاکت نامه طراحی کنید:
افراد زمانی که می خواهند بسته بندی محصولی را باز کنند هیجان زده هستد. زمانی که جعبه یا بسته بندی را مشاهده می کنند، پیش بینی ها و انتظارات شکل می گیرد. آنها نمی دانند دقیقا چه چیزی در داخل جعبه وجود دارد به همین خاطر بعد از باز کردن آن شگفت زده خواهند شد. دریافت یک بسته بسیار هیجان انگیز تر از دریافت ایمیل یا یک نامه ساده است. مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که حس پیش بینی و انتظار را در مشتری خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  هدایای تبلیغاتی، تمام کننده تبلیغات شما در نمایشگاه

3. به دریافت کننده محصول تبلیغاتی خود اجازه دهید کاری انجام دهد:
اگر به مشتریان خود آیتم هایی را هدیه بدهید که بتوانند آن را لمس کنند، کنار هم بگذارند و سپس مورد استفاده قرار دهند، حتما آن را برای همیشه در ذهن خواهند داشت. محصول خود را به گونه ای طراحی کنید که تعاملی باشد. چیزی که از دریافت کننده بخواهد آن را لمس کند، کنار یکدیگر بگذارد یا با آن تعامل داشته باشد.

4. آن را مرتبط طراحی کنید:
آیا محصولات و هدایای تبلیغاتی شما به کسب وکارتان مربوط است؟ ایا توانسته اید داستانی را با ایتم خود ایجاد کنید که یک موضوع معنی داری از شرکت و کسب وکار شما را منتقل می کند؟ به یاد ماندنی ترین هدایای تبلیغاتی آنهایی هستند که کسب وکار شما را تقویت می کنند. ایتم مورد نظر باید بتواند خدمات یا محصولاتی که در شرکت خود ارائه می دهید را به ذهن مشتری بیاورد.

ارگانایزر میز چوبی با جای موبایلی

5. خلاقانه کار کنید:
هیچ کس در کسب وکارهای کوچک دوست ندارد هزینه زیادی برای محصولات و هدایای تبلیغاتی صرف کند. بیشتر افراد دوست دارند آیتم های ایجاد شده ارزان قیمت باشد. اما به یاد داشته باشید که هزینه و برداشت مشتری از محصول، دو مسئله کاملا متفاوت است. هزینه ساخت و طراحی محصول باید ارزان باشد اما یک هدیه تبلیغاتی عالی نباید ظاهر ارزان قیمت داشته باشد یا به نظر ارزان و معمولی برسد. ایتم شما باید با کلاس و درجه یک طراحی گردد. خلاقیت نیز بخش مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد.
6. لوگوی خود را در آن قرار دهید:
قرار دادن لوگو بر روی محصولات و هدایای تبلیغاتی بسیار مهم است . اینکه محصول شما چه چیزی است زیاد مهم نیست ، باید لوگوی شما بر روی آن قرار گیرد تا بتواند افراد را به یاد شما و کسب وکارتان بیندازد.
7. چیزی را انتخاب کنید که ماندگار باشد:
بیشتر افراد از دریافت هدایای غذایی و گل ها لذت می برند. اما این گونه موارد را نمی توان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ماندگار در نظر گرفت. ماهیت ماندگار یک آیتم می تواند تضمین کننده خاصیت یاد آوری آن باشد.
8. تلاش ویژه ای بر روی ساخت آن داشته باشید:
در نهایت ممکن است نخواهید هزینه زیادی را برای ساخت و طراحی هدایای تبلیغاتی خود صرف کنید اما باید به خاطر داشته باشید که تمامی تلاش خود را برای ایجاد یک محصول منحصر به فرد انجام دهید.سرمایه گذاری بر روی زمان بسیار مهم تر از صرف هزینه های بالا برای ساخت یک محصول است. مطمئن باشید مشتریان نیز متوجه تلاش های شما خواهند شد.
با استفاده از نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، می توانید یک هدیه تبلیغاتی منحصر به فرد ایجاد کنید. با صرف زمان برای توسعه یک آیتم منحصر به فرد و به یاد ماندنی، می توانید کسب وکار خود را به خوبی معرفی کنید و به وفاداری مشتریان خود احترام بگذارید. در این شرایط شاهد فروش بیشتری نیز خواهید بود.

بیشتر بخوانید:  هفت دلیل برای اینکه از هدایای تبلیغاتی خلاقانه استفاده کنید

منبع :

https://smallbiztrends.com/2016/02/promotional-gifts.html