7 دلیل برای اینکه از هدایای تبلیغاتی خلاقانه استفاده کنید

هدایای تبلیغاتی یکی از آسان‌ترین ارزان‌ترین و مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توان برای بازاریابی در نظر گرفت. بسیاری از مدیران کسب و کارها می‌دانند که یک هدیه تبلیغاتی زیبا و خلاق چه تأثیری بسزایی می‌تواند روی مشتریانشان داشته باشد. هدایای تبلیغاتی شاید بهتر از هر نوع بازاریابی دیگری تأثیرگذار باشد و هزینه‌ای بسیار کمتر از انواع دیگر تبلیغات داشته باشد اما با این وجود بعضی از شرکت‌ها همچنان برای هزینه کردن در این زمینه تردید دارند اگر جزو این دسته از افراد هستید این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بازاریابی با هزینه کم
بسیاری از شرکت‌های کوچک که هزینه زیادی برای صرف کردن در زمینه تبلیغات ندارند می‌توانند با خرید هدایای تبلیغاتی با هزینه‌ی اندکی مقیاس وسیعی از آدم‌ها را درگیر برنده خود کنند و به اهداف بازاریابی خود برسند. اکثر عکس تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، قیمت‌های خود را بسیار پایین نگه می‌دارند تا صاحبان کسب و کارها بتوانند با هزینه‌ی کم تأثیر زیادی را در دریافت کنندگانشان بگذارند به این صورت شما مشتریان خود را با یک هدیه ساده با برند خود آشنا خواهید کرد.

شهرت نام تجاری
به رسمیت شناختن نام تجاری به این معنی است که مصرف کننده بتواند با دیدن لوگو بلافاصله شرکت و هدایای یا خدمات شما را شناسایی کنند. به عنوان مثال، مردم می‌توانند بلافاصله کسب و کار فست فود مک دونالد را در دیدن آرم قهوه‌ای زرد آن را تشخیص دهند. هدایای تبلیغاتی شما که در میان عموم مردم استفاده می‌شود می‌تواند بخش زیادی از حافظه تصویری مردم را اشغال کند که این فرایند در نهایت به شهرت نام تجاری شما کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید:  معرفی چاپ پرچم‌ های مختلف برای کسب و کار

شناخت برند
هدیه تبلیغاتی شما به مدت طولانی در خانه‌ها و دفاتر و یا اتومبیل‌ها و غیره باقی می‌ماند و مدام به آدم‌ها، محصول و یا خدمات شما را یادآوری می‌کند. تحقیقات اثبات کرده که مصرف کنندگان به طور متوسط ۶ ماه از یک محصول تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این برابر است با ۴۳۲۰ ساعت ارتباط مؤثر و نزدیک با برند شما.

قرار گرفتن در معرض دید آدم‌ها
تبلیغات تلویزیون یا تابلوهای تبلیغاتی به سرعت از مقابل چشمان مخاطب عبور می‌کند. برای همین هم خلاقیت در آنها حرف اول را می‌زند اما حساب کنید همین حجم از خلاقیت در یک هدیه تبلیغاتی به کار رود و این هدیه مدام جلو چشم مخاطبان شما باشد. با هر بار دیدن این هدیه مخاطب لبخند خواهد زد و همین واکنش نه تنها اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد بلکه حس مثبتی از شما در ذهن مخاطبتان باقی می‌گذارد.
به عنوان بیزینس کارت شما عمل می‌کند
خیلی وقت‌ها برای خود ما پیش آمده که از فروشگاهی خرید کردیم و برای معرفی آن به دیگران از ساک خرید آن فروشگاه کمک گرفته‌ایم، چون کارت ویزیت سایز کوچکی دارد و اکثراً گم می‌شود و یا ممکن است که فروشنده اصلاً فراموش کند کارت ویزیتش را به ما بدهد برای همین می‌توان هدایای تبلیغاتی را نوع بهتر و مؤثرتر کارت ویزیت شناخت.
تصور کنید یک شرکت IT برای کارهای گرافیکی به دنبال یک موسسه تبلیغاتی می‌گردد، کافی است مدیر این شرکت تقویم روی میز یا ماگ توی دستشان را نگاه کند تا به جواب برسد.

کمپین سازی با هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی به عنوان بخشی از کمپین رسانه‌های اجتماعی شما کار می‌کنند. مثلاً شما می‌توانید کدهای QR خود را روی هدایای تبلیغاتی چاپ کنید و یا هشتگ به خصوصی را انتخاب کرده و روی تی شرت یا سایر آیتم‌های تبلیغاتی قرار دهید. یکی از نکات مثبت این قضیه موج‌هایی است که می‌تواند این هشتگ در شبکه‌های اجتماعی راه بیندازد و اگر محصول تبلیغاتی شما محصول زیبا و کاربردی‌ای هم باشد که دیگر فبها ، حتماً عکس‌های زیبای زیادی از آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  5 ایده برای هدایای تبلیغاتی

وفاداری مشتری
خیلی از شرکت‌ها هزینه‌های گزافی را خرج می‌کنند تا مشتریان خود را تبدیل به مشتریان وفادار کنند. مثلاً باشگاه مشتریان وفادار راه می‌اندازند و پروموشن های مختلفی برای آنها در نظر می‌گیرند. همه این‌ها مراحل درست و مناسبی برای بازاریابی است اما می‌توان به جای صرف آن هزینه‌ها، اقلام با کیفیتی را به مشتریان هدیه داد تا آنها ناخودآگاه به مشتریان وفادار برند شما تبدیل شوند. در این یک مورد بخصوص، نمی‌توان از هدایای تبلیغاتی ارزان و با تعداد انبوه استفاده کرد و توصیه می‌شود هدایای تبلیغاتی کمتری با کیفیت بالاتر برای جذب مشتریان عادی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار تهیه شود.
تحقیقات بازار نشان می‌دهد که مشتریان که هدایای تبلیغاتی ۵۲٪ بیشتر از یک ایمیل تبلیغاتی مخاطبان را به کسب و کار شما جذب خواهد کرد.