گیفت های تبلیغاتی اقلام ملموس و مفیدی هستند که با نام، لوگو یا شعار تبلیغاتی شرکت ها یا سازمان ها طراحی شده اند تا آگاهی از نام تجاری کسب و کار را در میان مصرف کنندگان افزایش دهند. هدایای تبلیغاتی جزو ابزارهای بازاریابی فوق العاده قدرتمند هستند، زیرا آن ها این اجازه را می دهند که برندها برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان، از درگیر کردن احساسات آن ها استفاده نمایند. محصولات تبلیغاتی اغلب تجارب به یاد ماندنی و خاصی را از نام تجاری شما ایجاد می کنند.
تحقیقات بسیاری در زمینه مزایای هدایای تبلیغاتی و همچنین تاثیرات آن ها بر فعالیت های بازاریابی و تبلیغات انجام شده است که نتایج قابل توجهی را ارائه کرده اند. طبق این تحقیقات که توسط انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی انجام شده است، 88 درصد از دریافت کنندگان محصولات تبلیغاتی نام شرکت تبلیغ کننده را در محصولات به یاد می آورند. 85 درصد از دریافت کنندگان گیفت تبلیغاتی، تجارت خود را با شرکت تبلیغ کننده انجام می دهند. و 83 درصد از مردم دوست دارند هدایای تبلیغاتی را دریافت کنند.
اما در ارائه هدایای تبلیغاتی باید به نکاتی توجه نمود تا در مسیر درست گام برداشته شود و شرکت به اهدافش دست یابد.یکی از نکات مهم آن است که باید هر محصول را برای مخاطبین مورد نظر خود سفارشی کنید؛ یعنی هدایای تبلیغاتی را متناسب با مخاطبین خود انتخاب نمایید و به هنگام ارائه هدیه تبلیغاتی، نوع تجارت مخاطب را نیز در نظر داشته باشید.
هدایای تبلیغاتی در شکل ها و اندازه های مختلف و انواع رنگ ها وجود دارند؛ از تعمیر لبه یک ماوس بی سیم تا هواپیمای کاغذی را می توان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده کرد. در بسیاری موارد، حتی ممکن است مخاطبین محصولات سنتی یا سفارشی را که غیر معمول است را در کاتالوگ هدایای تبلیغاتی پیدا کنند. اگر شما می توانید محصولی را ببینید و آن را لمس کنید، به احتمال زیاد آن به عنوان یک هدیه تبلیغاتی در دسترس است. این به شما امکان می دهد یک کمپین بازاریابی را سفارشی کنید؛ هدایای تبلیغاتی به منظور استفاده در بخش تبلیغات و بازاریابی برند و همچنین برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان و همکاران تجاری در برنامه ها و مراسمات مختلف شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از گیفت تبلیغاتی در همایش ها، نمایشگاه ها، جشن ها، مراسمات و سالروز های مهم و… مرسوم است و به مخاطبین اهدا می شود تا نام برند را ترویج کنند. اهدای هدایای تبلیغاتی به نوعی بازاریابی چریکی (پارتیزانی) محسوب می شوند. در این نوع بازاریابی هدف ما حفظ تبلیغ در حافظه مشتری است. در ادبیات بازاریابی از بازاریابی چریکی به عنوان بازاریابی بدون هزینه نیز نام برده می شود؛ در واقع بازاریابی چریکی نوعی از برنامه های بازاریابی است که در آن تلاش بر استفاده از پروموشن هایی بر پایه نوآوری و خلاقیت و برخلاف شرایط روتین انجام شود که دارای حداکثر بازده ممکن است. در واقع بازاریابی چریکی تبلیغاتی هوشمندانه با حداقل هزینه و حداکثر کارایی را ارائه می نماید.
با اهدای هدایایی مانند فلش تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، تقویم رومیزی تبلیغاتی و… به آسانی برند شرکت خود را در ذهن مشتری ثبت می کنید. با ارائه گیفت تبلیغاتی در نمایشگاه ها، همایش ها و مراسمات مختلف با کمترین هزینه یکی از بهترین روش های تبلیغاتی و بازاریابی هوشمندانه را انتخاب نموده اید و به حداکثر اثربخشی و کارآیی رسیده اید.

بیشتر بخوانید:  چهارنکته استفاده موثر از هدایای تبلیغاتی تجاری