هدایای تبلیغاتی مجموعه ای از محصولات طراحی شده ای هستند که سازمان ها و شرکت ها با هدف معرفی نام تجاری و پیشبرد فروش محصولات به مشتریان و کارکنان خود عرضه می کنند. استفاده از این هدایا میزان آگاهی و شناسایی نام و نشان تجاری را افزایش می دهد، باعث فروش بیشتر می شود، سطح وفاداری مشتری را افزایش می دهد و انگیزه کارکنان را تقویت میکند. شما با استفاده از هدایای تبلیغاتی یادگاری هایی را به مخاطبان می دهید که باعث می شود خاطره ای خوب در ذهن آنها به جای بگذارید.

شاید در نگاه اول هدیه دادن کار ساده ای به نظر برسد ولی انتخاب هدیه مناسب برای هر فرد باید با دقت زیادی صورت بگیرد تا هدیه مورد پسند مخاطب قرار بگیرد.

هدیه ای مورد پسند افراد است که با شخصیتشان سازگاری داشته باشد. به همین خاطر قصد داریم چند تیپ شخصیتی را معرفی کنیم و بیان کنیم چه هدایایی برای آنها مناسب است.

بیشتر بخوانید: ست مدیریتی تبلیغاتی چیست

اگر از آن دسته از کسب و کارهایی هستید که به علایق کارمندان برای هدایای سازمانی و مشتریان خود اهمیت می دهید به موارد زیر توجه کنید:

1) شخصیت سختگیر و جدی

افرادی هستند که یک مسیر را در پیش می گیرند و از این شاخه به آن شاخه پریدن اجتناب می کنند. افراد با پشتکار و متعهدی هستند و در کار خود ماهرند. این افراد تحلیل گر و ارزیاب هستند.

لوازم دیجیتال، هدایای نمادین و یادبودی کلاسیک می تواند هدیه مناسبی برای این افراد باشد.

2) شخصیت شاد و سرزنده

افراد پرانرژی با روابط اجتماعی بالا و برونگرا هستند. این افراد علاقه ی زیادی به تعامل و ایجاد روابط صمیمی دارند. برای این افراد باید هدایایی را در نظر بگیرید که دارای بسته بندی و رنگ بندی های شاد هستند. ست های تبلیغاتی گزینه ی مناسبی برای هدیه دادن به این افراد هستند.

بیشتر بخوانید:  ایده های خاص برای هدیه روز کارگردان

3) شخصیت ولخرج

اصولا این افراد در برابر خرج کردن مقاومت نمی کنند و گاه بی هیچ دلیلی اقدام به خریدهای تجملاتی می کنند. هیچ یک از ویژگی های کالا برایشان مهم نیست و تنها از اینکه آن را بخرند احساس خشنودی می کنند.

بهترین هدیه برای این افراد لوازم شیک و تجملاتی، قاب عکس، هدایای ویژه تبلیغاتی و محصولات چرمی است.

4) افراد جسور

افرادی رک و صریح هستند و می توانند عواطف و احساسات خود را کنترل کنند. اگر در حین انجام کاری با مانعی برخورد کنند به سادگی کوتاه نمی آیند و دست از تلاش بر نمی دارند. این افراد متوجه اشتباهاتشان می شوند و مسئولیت آن را می پذیرند. آنها احساسات خودشان را می‌شناسند و هیجانات‌شان را کنترل می‌کنند. افرادی هدفگرا هستند و در کار خود پشتکار دارند. برای این افراد محصولاتی کاربردی و متناسب با علایقشان مثل کیف لب تاپ، فلش تبلیغاتی ، کتاب و لوازم دیجیتال تبلیغاتی انتخاب کنید.

5) شخصیت خودشیفته

کادویی که خاص و گرانقیمت باشد. خودشیفته ها خود را خاص، ویژه و مهم می پندارند و انتظار دارند که خاص ترین هدیه را دریافت کنند. هدیه خریدن برای این افراد کمی سخت است چون تنها هدیه هایی را قبول دارند که آن را در شان خودشان بدانند.

برای این افراد از هدیه های گران قیمت و بسیار شیک استفاده کنید. مثل کتب نفیس تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی ویژه و لوازم دیجیتال.

بنابراین حالا که این تیپ های شخصیتی را شناختید می توانید انتخاب راحت تری برای خرید هدیه مخاطبان هدفتان داشته باشید تا رضایت خاطر افراد را جلب کنید و نام و نشان تجاری خود را ماندگار کنید.

بیشتر بخوانید:  تقویم سفارشی، یکی از بهترین های هدایای تبلیغاتی