خودکار تبلیغاتی از آن دسته هدایای تبلیغاتی است که در هر مناسبتی و به هر جنسیتی و در هر زمانی می توانیم هدیه دهیم، به همین دلیل از گذشته تا به امروز خودکار به یکی از موثرترین و پر طرفدارترین گیفت های تبلیغاتی تبدیل شده است. همه افراد در منزل، محل کار و حتی کیف خود یک خودکار و دفترچه یادداشت دارند، چه افراد محصل، چه شاغل و چه یک خانم خانه دار.

خودکار تبلیغاتی که عرضه می کنیم اگر از کیفیت مناسب و ظاهر زیبا برخوردار باشد ممکن است برای چندین سال دوام داشته باشد و مصرف کننده آن را به مدت چند سال به همراه داشته باشد. زمانی که مصرف کننده از خودکاری استفاده می کند که از طرف ما هدیه گرفته و روی آن لوگو، نام تجاری و اطلاعات تماس سازمان یا شرکت ما حک شده است، در واقع به معنای تایید برندمان از طرف آن فرد است. در این شرایط فرد هدیه گیرنده با هربار استفاده از خودکار تبلیغاتی، در طول روز چندین بار برندمان با تبلیغ می کند.

اما باید در نظر داشته باشیم که هر خودکاری به عنوان گیفت تبلیغاتی و برای تبلیغات و بازاریابی مناسب نیست. عرضه یک خودکار تبلیغاتی با کیفیت پایین نه تنها باعث جذب و حفظ مشتری نمی شود بلکه به عنوان یک هدیه ضد تبلیغ عمل می کند و تصویر نامناسبی از برند، محصولات و خدمات سازمان یا شرکت در ذهن مخاطب به جا می گذارد.

بنابراین ضروری است در هنگام خرید خودکار تبلیغاتی به نکاتی توجه کنیم که به بخشی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

بیشتر بخوانید:  ۱۰ ایده عالی خرید بهترین هدیه ورزشی

1- ایجاد حس اولیه:
حس اولیه که خودکار به هدیه گیرنده منتقل می کند بسیار اهمیت دارد؛ رنگ ها و شکل و … چه پیامی را به مخاطب انتقال می دهند. مناسب است ابتدا پیامی که می خواهیم بر روی خودکار درج شود را تعیین کنیم سپس بر اساس پیام، محصولی با فضای چاپی مناسب تهیه کنیم. در هدیه دادن خودکار تبلیغاتی، جعبه هدیه هم تاثیر مطلوبی بر روی دیدگاه مخاطب می گذارد، خودکاری که در یک جعبه چوبی داده می شود پیام متفاوتی با همان خودکار بدون جعبه هدیه منتقل می کند.

ست تبلیغاتی خاص 4 تکه

2- کیفیت:
یکی از مهم ترین عواملی که هنگام خرید خودکار تبلیغاتی باید به آن توجه کنیم کیفیت هدیه است. بسیاری از مدیران برای کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی، از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت و برندهای ناشناخته استفاده می کنند، در صورتی که با استفاده از هدایایی با کیفیت پایین در واقع هزینه تبلغات را هدر داده ایم، زیرا خودکار برای مصرف کننده کاربردی نداشته و آن را در گوشه ای گذاشته و هیچ گاه از آن استفاده نمی کند.

خودکاری که برای دانش آموزان در نظر میگیریم با خودکاری که برای مدیران یک شرکت در نظر میگیریم کاملا متفاوت است، بنابراین لازم است به مخاطب خود و هدف از ارائه خودکار تبلیغاتی توجه کنیم.

زمان هایی که هدف مان از ارائه گیفت تبلیغاتی، افزایش آگاهی از برند است بهتر است خودکارهای پلاستیکی در تعداد بالا تهیه کنیم و در کنفرانس ها، همایش ها و … در بسته های هدیه استفاده کنیم.

خودکارهای فلزی برای سمینارهای تخصصی کاربرد دارند و ماسب اند، بهتر است در این سمینارها تعداد محدودی خودکار فلزی تهیه کنیم و به عنوان هدیه به افراد حاضر در سمینار تقدیم کنیم.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید فلش کارتی تبلیغاتی

برای ایجاد روابط جدید یا حفظ روابط با مشتریان و شرکای تجاری مهم، مدیران ارشد و … مناسب است خودکارهای لوکس تهیه کنیم و به عنوان قدردانی به آن ها هدیه دهیم.

ست تبلیغاتی 3 تکه

3- درج نام و نشان تجاری:
نکته دیگری که در ارائه هدیه تبلیغاتی مهم است حک لوگوی برند و اطلاعات تماس است. هر هدیه تبلیغاتی یک حداکثر فضای چاپی دارد که اطلاعات تماس در آن فضاها حک می شوند و معمولا اگر تعداد فضا و رنگ های چاپی بیشتر شود، هزینه درج محتوا نیز افزایش می یابد. برای نحوه نشان دادن اطلاعات تماس بر روی خودکار بهتر است با یک کارشناس هدایای تبلیغاتی مشورت کنید.

4- گریپ:
وجود گریپ بر روی بدنه خودکار علاوه بر راحتی نوشتن با آن (به خصوص به صورت مداوم) باعث می‌شود که از نظر مشتری نیز خودکار تبلیغاتی دریافت شده ارزش بیشتری داشته باشد. بدیهی است که افزوده شدن این امکان به خودکار، در شرایط یکسان، باعث بالاتر رفتن قیمت آن خواهد شد.