با توجه به راه‌های مختلف برای گسترش طیف مخاطب و پاسخگویی به انواع سلایق شما از چه کانالی اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان می‌کنید؟

تبلیغات و استراتژی تبلیغاتی که شما انتخاب می‌کنید سهم به سزایی در برگشت هزینه سرمایه‌گذاری شما دارد. باید در نظر داشته باشیم که استراتژی بازاریابی که در پیش می‌گیریم در مسیر تحقق اهدافمان باشد.

در قرن پیش رو با استفاده از اتوماسیون‌ بازاریابی، هوش مصنوعی، تبلیغات دیجیتال و تعداد فراوانی از تکنولوژی‌های هوشمند جایگاه هدایای تبلیغاتی کجاست؟ تغییر محسوسی ایجاد می‌کنند؟

پاسخ یک بله محکم و رسا است.

گیفت تبلیغاتی یکی از واسطه‌های اثر بخش مقرون به صرفه‌ است. هر ساله متخصصان حوزه تبلیغات آمار تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی را منتشر می‌کنند.

ست 4 تکه مدیریتی

1_ هدایای تبلیغاتی نیروی پایدار عظیمی دارند.

به طور معمول مخاطبین چند ثانیه برای گونه‌‌های مختلف تبلیغات صرف می‌کنند و برای یک آگهی تبلیغاتی تلوزیونی عالی چند دقیقه صرف می‌کنند. اما در سوی دیگر ماجرا هدایای تبلیغاتی به طور متوسط یک سال نگهداری می‌شوند. حتی تقویم‌ها در کمترین زمان ممکن هشت ماه نگهداری می‌شود. شما با توزیع هدایای تبلیغاتی که صددرصد کاربردی هستند، موجب می‌شوید که مردم برای کسب و کارتان احترام قائل باشند. در زندگی روزمره‌شان بارها برایشان تداعی شوید.

لحظات خوشی را با هدایای تبلیغاتی شرکت شما داشته باشند.

در نتیجه مشتریان شما با هدایای تبلیغاتی شما بیشتر از هر آگهی تبلیغاتی تعامل موثر برقرار می‌کنند.

2_ هدایای تبلیغاتی کمترین هزینه را در ازاي دیده شدن در بر می‌گیرد.

هدایای تبلیغاتی مناسب تنها شیوه‌ای است که مشتری‌ها به طور مرتب با آن سر و کار دارند و هزاران بار توجه آن‌ها را در سرتاسر زندگیشان جلب می‌کند. شکل‌های دیگر تبلیغات هم به طور معمول این توجه را جلب می‌کنند. اما نکته‌ای که هدایای تبلیغاتی را از دیگر شکل‌های تبلیغات متمایز می‌کند هزینه بسیار مناسب آن است.

بیشتر بخوانید:  هدایای تبلیغاتی سازگار با محیط زیست کدام اند؟

برای مثال لباس‌ و تی شرت های تبلیغاتی به طور میانگین بیشترین تاثیرگذاری را در انواع هدایای تبلیغاتی دارد.

بیشتر بخوانید: 6 سوال اساسی قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی

3_ هدایای تبلیغاتی بالاترین جایگاه را در رتبه‌بندی میان دیگر شیوه‌های تبلیغاتی به خود اختصاص داده است.

در یک پروژه تحقیقاتی از شرکت کنندگان درخواست کردند که به هفت شکل از حوزه‌های متفاوت تبلیغاتی، از بهترین تا بدترین رای دهند. محصولات تبلیغاتی بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد. پایدار بودن تاثیر هدایای تبلیغاتی ارزش روز افزون و احترام به وجود می‌آورد. این تحقیق نشان داد که مشتریان نسبت به هدایای تبلیغاتی در مقلبل تبلیغات اینترنتی دو و پنج دهم بار بیشتر نظر مثبت دارند.

4_ استاندارد مشتری‌ها به طور روز افزون بالاتر می‌رود و این نشانه خوبی است.

گاهی هدایای تبلیغاتی تاثیر لازم را ندارند و از رده خارج می‌شوند فقط به این علت که ارزان و با کیفیت پایین هستند. بعضی شرکت‌ها در این خصوص کم کاری می‌کنند و هدایای تبلیغاتی غیر استاندارد تهیه می‌کنند.

سلیقه و استانداردهای بالای مشتری‌های کسب و کارها را مجبور می‌کنند تا سطح محصولات تبلیغاتی خود را بالا نگه دارند. کیفیت و سودمندی دو وجه مهم هستند که مشتری‌ها را برای نگهداری هدایای تبلیغاتی ترغیب می‌کند. همچنین جذابیت و گیرایی نقش مهمی در نگهداری این محصولات ایفا می‌کند، مخصوصا اگر در یک بسته بندی شیک و قابل قبول ارائه شود.

 

بیشتر بخوانید: هدایای تبلیغاتی چیست