بازاریابی بی‌شک یکی از هوشمندانه ترین روش های نشان دادن برند به مخاطبان است. در این میان به هر جایی که نگاه می کنیم ردپایی از تبلیغات را می بینیم. چه این تبلیغات، تبلیغات تلویزیونی باشد و چه تبلیغات اتوبوسی، روزنامه، مجله، بنرهای آنلاین، رسانه های اجتماعی و تبلیغات اسپانسری. به نظر می رسد که پایانی برایشان وجود ندارد. در این میان اشکال سنتی تر تبلیغات همچون هدایای تبلیغاتی هنوز هم قدرتمندند. بیشتر افراد فرض می کنند که چنین شکلی از بازاریابی و تبلیغات به پایان راه خود رسیده اند اما واقعیت چنین نیست. استفاده درست از هدایای تبلیغاتی هنوز هم یک ابزار قدرتمند بازاریابی محسوب می شود.

چرا هدایای تبلیغاتی

چرا هدایای تبلیغاتی؟

هدایای تبلیغاتی به افراد اجازه می دهند برند شما را ببینند، با آن ارتباط برقرار کنند و برندتان را تشخیص دهند. همه این ها برای یک برند بسیار مهم اند چون به آشنایی و آگاهی نسبت به آن منجر می شوند.

بیشتر بخوانید: هدایای تبلیغاتی چیست

برای هدایای تبلیغاتی از چه آیتم هایی باید استفاده کنیم؟

خیلی وقت ها پاسخ به این سوال به کسب وکار شما و بودجه ای که در اختیار دارید بستگی دارد. هر دوی این موارد بر روی نوع هدایای تبلیغاتی که انتخاب می کنید بستگی دارد.
به طور کلی، بیشتر شرکت ها از میان موارد زیر یکی را انتخاب می کنند:

  •  لوازم التحریر تبلیغاتی: مثل دفتر یادداشت، خودکار، مداد، خط کش، پاک کن
  •  کیف: در برگیرنده انواع کیف هاست
  •  آیتم های تجاری: دفتر تلفن، کاور لپ‌تاپ و موارد این چنینی
  • لوازم تزیینی روی میز: ماگ، لیوان، تقویم
  • لباس ها: تی شرت، کلاه، جوراب، دستکش و غیره
بیشتر بخوانید:  بهترین هدیه روز کارگر چیست؟

با اینکه این ها رایج ترین آیتم‌هایی هستند که به عنوان هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند اما شما باید خلاق باشید. واقعیت این است که هر چقدر محصول انتخابی خلاق‎تر باشد موفق تر خواهد بود.

حوزه‌ای که در آن فعال هستید را به خاطر داشته باشید:

زمانی که می خواهید هدایای تبلیغاتی بخرید حوزه‌ای که در آن فعال هستید را به خاطر داشته باشید. به عنوان مثال تی شرت،‌کلاه تبلیغاتی اغلب برای برندهایی که در حوزه تناسب اندام یا باشگاه فعال هستند مناسب است. لوازم التحریر و لوازم تزیینی روی میز معمولا زمانی مناسب است که بخواهید کسب وکارها یا شرکت ها را هدف قرار دهید. سعی نکنید بیش از حد خودتان را تبلیغ کنید یا لوازم را بیش از حد برند کنید.

محصولی که ظریف است و می توان آن را به صورت روزانه استفاده کرد موثر هم خواهد بود.

کجا باید محصولات تبلیغاتی را توزیع کنیم؟

کجا باید هدایای تبلیغاتی را توزیع کنیم؟

این موضوع به خود شما بستگی دارد. شاید بخواهید مشتری بالقوه یا مشتری قدیمی‌تان را هدف قرار دهید. در این شرایط یک هدیه رایگان برایش می فرستید و توجهش را به سمت برند جلب می کنید. گاهی از اوقات می توانید محصول تبلیغاتی‌تان را در نمایشگاه‌ها یا در اماکن عمومی توزیع کنید. در این شرایط می توانید کنجکاوی افراد را هم از آن خود کنید. به کمک این هدایا که در نمایشگاه ها توزیع می کنید صفی از مردم دور و برتان جمع می شوند و کنجکاوانه تماشایتان می کنند. در چنین شرایطی شهرت و اعتبار برندتان بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین هدیه برای کادر درمان

اجرای این روش آسان است؟

شما می توانید از هدایایی که هست به صورت رایگان استفاده کنید، آن‌ها را شخصی سازی نمایید و سپس به عنوان یک هدایای تبلیغاتی توزیع نمایید. ایده‌ای که برای کسب وکارهای کوچک هست این است که در ابتدا چند آیتم کوچک و محدود را امتحان کنند. اینکار نشان می دهد چه روشی موفق‌تر است و بازگشت سرمایه گذاری بهتری دارد. زمانی که استراتژی بازاریابی با کمک هدایای تبلیغاتی به درستی اجرا شود می تواند بسیار موفقیت آمیز و مفید باشد. درآمد و فروشتان را بیشتر کند و شهرت و آگاهی از برند را افزایش دهد. سعی کنید قبل از ورود به این حوزه کمی فکر کنید، گزینه های مدنظر را بررسی کنید و بهترین محصول را بیابید.

هدایای تبلیغاتی به شکل تاثیرگذاری از تبلیغات تبدیل شده است. اگرچه تبلیغات در انواع مختلفی وجود دارد و هزینه های فراوانی هم صرف تبلیغات می شود اما هنوز هم تبلیغات سنتی از جمله هدایای تبلیغاتی تاثیر زیادی در ذهنیت مشتری دارند و شرکت های مختلف باید به این بخش از تبلیغات توجه زیادی داشته باشند.اگر در انتخاب هدایای تبلغاتی موارد زیر را مورد توجه قرار دهید متوجه می شوید که هدایای تبلیغاتی هنوز هم مهم هستند

تاثیرگذاری بر روی نام تجاری

هدایای تبلیغاتی این اجازه را به افراد می دهد که نام تجاری شما را ببینند، نام شما را با دیگران به اشتراگ بگذارند و شما را بخاطر بسپارند. همه این ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا هرچه افراد بیشتری از نام شما آگاه باشند نتایج شما در کسب و کار بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  جذابترین انتخاب ها برای هدیه روز معمار

از چه محصولاتی برای هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

در بسیاری از مواقع بستگی به این دارد که کسب و کارتان در واقع چه چیزی است و چه بودجه ای دارد. هر دو این موارد احتمالا بر روی نوع هدیه تبلیغاتی که انتخاب می کنید تاثیر می گذارند. به طور کلی، هرچند اکثر شرکت ها تمایل به انتخاب چیزهایی مانند: لوازم تحریر، لیوان، تقویم و .. دارند اما شما می توانید در انتخاب هدیه تبلیغاتی خلاقیت داشته باشید و از هدایایی استفاده کنید که به روز باشد مثل: لوازم دیجیتالی، پاور بانک

هدایای تبلیغاتی ویژه و .. که برای مشتری کاربرد زیادی دارد و این باعث می شود که شما را به یاد داشته باشد.

متناسب با فعالیت خود هدفگذاری کنید

اهداف و موقعیت مناسب خود را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید. مثلا؛ اگر شما یک شرکت تجاری تناسب اندام و یا یک باشگاه ورزشی هستید، تی شرت، کلاه اغلب مناسب هستند. اگر شما در حال هدف قرار دادن کسب و کار یا شرکت های تجاری هستید اغلب لوازم تحریر و اقلام رومیزی انتخاب مناسبی هستند. محصولی که ظریف با طراحی زیرکانه است و به طور فعال استفاده می شود بسیار موثر خواهد بود.

پس می توانیم نتیجه بگیریم که هدایای تبلیغاتی هنوز هم می تواند از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد اگر به صورت هوشمندانه انتخاب شود.