همه ما می دانیم تبلیغات هزینه نیست و به نوعی سرمایه گذاری است و تاثیر مستقیم بر افزایش فروش و رونق کسب و کار دارد.
یکی از راه های تبلیغات که اطلاعات شرکت را در اختیار مشتریان قرار می دهد استفاده از هدایای تبلیغاتی است. ممکن است برخی از افراد در اثر بخشی این شیوه از تبلیغات تردید داشته باشند اما اگر در جست و جوی شیوه ای برای انگیزش بیشتر کارکنان خود یا درصدد تحکیم پایه های کسب و کار خود هستید، بهره گیری از هدایای تبلیغاتی، بهترین پاسخ به خواسته شما است.
معمولا مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شرکت ها را نزد خود نگه نمی دارند، اما ارائه یک هدیه تبلیغاتی مانند تقویم رومیزی تبلیغاتی97، ماگ تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، فلش تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی و… که لوگو و اطلاعات تماس شرکت روی آن درج شده باشد، می تواند در تمام طول سال ما را در ذهن مشتریان تداعی نماید.
شرکت ها با عرضه خرید هدایای تبلیغاتی به نوعی کالا و خدمات خود را به مشتریان معرفی می نمایند. مهم ترین مزیت هدایای تبلیغاتی، در قابلیت های منحصر به فرد آن ها، در انتقال پیام شرکت به مخاطبان است. از آنجا که این کالاها اغلب به صورتی طراحی می شوند که مورد استفاده و علاقه ی دریافت کنندگان باشد، مشتریان آن را استفاده می کنند، و جلوی چشم قرار می دهند. به این ترتیب، پیام و نام و نشان تجاری شرکت را مکررا، و بدون صرف هزینه های اضافی به آن ها منتقل می کنند.
از دیگر ویژگی های هدایای تبلیغاتی می توان به ملموس و بادوام بودن آن اشاره کرد که مشتریان می توانند در طولانی مدت از آن استفاده کنند و در نتیجه، اثربخشی ابزار، افزایش می یابد.
به علاوه شما می توانید هدایای تبلیغاتی متنوعی را به گروه های مختلف مشتریان در بازار هدف ارائه دهید و با انتخاب مناسب ترین هدایا می توانید آنها را به عنوان هدیه ی مفید، سرگرم کننده، پرهیجان و بحث برانگیز در آورید و از آن به عنوان نماد یادبود از شرکت خود به مشتریان تقدیم کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ ایده عالی خرید بهترین هدیه ورزشی

بیشتر بخوانید: آداب هدایای تبلیغاتی را بیاموزیم

 

ماگ مسافرتی
با استفاده از این شیوه تبلیغات می توانید به سادگی و دقت، دریافت کنندگان آنها را شناسایی کنید و با بهره گیری از شیوه های ساده ی مدیریت برنامه های تبلیغاتی، می توانید در طول زمان، اثر بخش ترین هدایا را برای هر گروه از مشتریان هدف مورد ارزیابی قرار دهید و به این ترتیب، هزینه های تبلیغاتی خود را به بهترین شیوه خرج کنید.
استفاده از هدایای تبلیغاتی، به شما امکان می دهد که با بهره گیری از انواع رسانه ها و ابزارهای در اختیار خود، مبارزه تبلیغاتی یک پارچه ای را طراحی و پیاده سازی کنید. به علاوه استفاده از این هدایا به نوعی مکمل فعالیت های بازاریابی هدفمند شرکت به شمار می آیند.
ارزش ادراک شده ی هدایای تبلیغاتی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر تصمیمات خرید مشتریان به شمار می رود و اغلب این تاثیر از اثر بخشی سایر شیوه های تبلیغاتی فراتر می رود.
امروزه اثر بخشی هدایای تبلیغاتی برای همگان روشن است. تحقیقات نشان می دهد که مشتریان – چه مشتریان جدید و بالقوه و چه مشتریان قدیمی و وفادار سازمان – پس از دریافت هدایای تبلیغاتی، سریع تر به شرکت مراجعه می کنند و میزان سفارشات مجدد آنها افزایش می یابد و در هر صورت بیش از آن دسته از مشتریانی که هدیه ای دریافت نکرده اند، خرید می کنند یا ارتباط برقرار می کنند.

کلیدی ترین ارزش هدایای تبلیغاتی در قابلیت های منحصر به فرد آن ها در جهت انتقال یک پیام کسب وکار به مخاطبان هدف است. از آنجا که این هدایا به صورتی طراحی می شوند که مورد استفاده مستقیم دریافت کنندگان و مشتریان قرار می گیرد. هدایای تبلیغاتی اغلب روبروی دیدگان دریافت کنندگان و یا حتی مراجعه کنندگان جانمایی می‌شود، بدین ترتیب پیام، شعار، نام و نشان تجاری شرکت به صورت مکرر بدون صرف هزینه های اضافی مستقیم به آن ها منتقل می گردد.
می توان گفت هدایای تبلیغاتی خلاقانه از ابزارها و یا رسانه‌های تبلیغاتی خاموش محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید:  چرا پاور بانک تبلیغاتی جزو تاثیر گذارترین هدایای تبلیغاتی است؟

ست رومیزی با گلدان تراریوم

در ادامه به چندین ویژگی هدایای تبلیغاتی می پردازیم :

* انعطاف پذیرند :
شما می توانید هدایای تبلیغاتی متنوعی را به گروه های مختلف مشتریان خود در بازار هدف ارائه دهید و همچنین با انتخاب مناسب ترین هدایای تبلیغاتی می توانید آن را به عنوان یک هدیه سرگرم کننده، پرهیجان و بحث برانگیز درآورید و از آن به عنوان نماد یادبود از شرکت خود به مشتریان تقدیم کنید.

* ملموس و بادوام هستند :
با ارائه هدایای تبلیغاتی مفید و کاربردی دریافت کنندگان و یا مشتریان شما می‌توانند در طولانی مدت از آن بهره ببرند و در نتیجه، اثربخشی ابزار یا رسانه شما را افزایش دهند.

*تاثیر و پیامدهای قابل سنجش و ارزیابی را به جای می گذارند :
با استفاده از این شیوه تبلیغات می‌توانید به سادگی و با دقت دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی را شناسایی نمایید و با بهره گیری از شیوه های آسان مدیریت برنامه های تبلیغاتی این امکان برای شما به وجود می آید در طول زمان اثربخش ترین هدایای تبلیغاتی را برای هر گروه از مشتریان بازار هدف مورد ارزیابی قرار دهید و بدین ترتیب هزینه های تبلیغات خود را به بهترین شیوه خرج نمایید.

* ارزش ادراک شده بالاتری را فراهم می آورند :
ارزش ادراک شده هدایای تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر تصمیمات خرید مشتریان به حساب می آید و اغلب این تأثیر از اثربخشی سایر شیوه های تبلیغاتی فراتر می رود.

* مکمل فعالیت های بازاریابی هدفمند کسب و کار به شمار می آیند :
با درک عمیق خواسته های مشتریان بالقوه می توانید هدایای تبلیغاتی را ارائه کنید که برای هر بخش از هدف شرکت یا کسب و کار شما با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی آنها پرجاذبه باشد.

بیشتر بخوانید:  خلاقانه ترین هدیه برای راننده

*مکمل سایر رسانه‌های تبلیغاتی هستند :
استفاده از هدایای تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد با بهره بردن از انواع رسانه ها و ابزارهای در اختیار خود مبارزه یا کمپین تبلیغاتی یکپارچه ای را طراحی و پیاده سازی نمایید.

برگرفته از کتاب فروشندگان خاموش