منظور از بازار هدف بخشی از بازار است که فروشندگان هدفِ فروش محصول و خدمات خود را به آن ها دارند. به همین دلیل کالا و خدمات موردنظر برای افرادی ایجاد شده که در این بازار هستند. در بازاریابی و تبلیغات، بازار هدف هر محصول توسط ارائه کننده محصول، شناسایی می شود و برای آن تبلیغ و بازاریابی می شود.کسب و کارها باید در انتخاب بازار هدف دقت کافی داشته باشند تا تبلیغات مناسب تری صورت گیرد و فروش افزایش یابد. انتخاب درست و در مرحله بعد شناخت بازار هدف شما را قادر می سازد تا مشوق ها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیت های پیشبرد فروش ارائه کنید. به نحوی که اطلاع از آن ها مشتریان را بی درنگ برای خرید ترغیب کند.

هدیه تبلیغاتی باید متناسب با بازار هدف انتخاب شوند و برای انتخاب بازار و هدایا باید جنسیت، سن، شغل، تحصیلات، محل سکونت و… را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، اگر بازار هدف شما، شامل افراد سالمند باشد، ارائه ی بازی های کامپیوتری در ازای خرید محصول، جذابیتی برای آن ها ندارد. در حالی که این هدیه برای گروه هدفی شامل نوجوانان و جوانان بسیار جذاب و تاثیرگذار است. همچنین هدایایی همچون لوح فشرده موسیقی کلاسیک برای اغلب نوجوانان جذابیت و تاثیرگذاری کمتری دارد. اگر گروه هدف شما را عمدتا زنان تشکیل می دهند، ارائه ی هدایایی نظیر ادکلن یا لوازم آرایشی در افزایش سطح خرید موثر است. در حالی که اگر گروه هدف شما را عمدتا مردان تشکیل می دهند، با اهدای هدایایی مانند کالاهای ورزشی، خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، جاکارتی و قطعات اتومبیل می توانید آن ها را به راحتی تحت تاثیر قرار دهید.
اگر گروه هدف تان را مدیران ارشد کسب و کارها تشکیل می دهند، ارائه کیف چرمی، ست مدیریتی تبلیغاتی، کیف پول تبلیغاتی و روان نویس تبلیغاتی، برای آن ها بسیار جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  صفر تا صد انواع چاپ هدایای تبلیغاتی

بیشتر بخوانید: ست مدیریتی چیست

اگر اکثر گروه هدف شما را دانشجویان تشکیل می دهند، انواع ساعت تبلیغاتی، تقویم تبلیغاتی و دفترچه های برنامه ریزی زمان، کتاب های پر فروش مرتبط با رشته آن ها، انتخاب مناسبی برای هدایای تبلیغاتی هستند.
برای گروه دانش آموزان و نوجوانان هدایایی مانند کوله پشتی، خودکار تبلیغاتی، بازی های کامپیوتری و بازی های فکری،هدایای تبلیغاتی مناسبی هستند. کودکان بیشتر تحت تاثیر اسباب بازی و حیوانات قرار می گیرند و والدین را برای خرید محصول و دریافت آن هدیه مجبور می کنند، بنابراین بهترین هدیه برای گروه هدفی که بیشتر شامل کودکان می شود، اسباب بازی است.

شما با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید خود می توانید بهترین طرح را برای فعالیت های پیشبرد فروش در بازار هدف توسعه دهید. ارائه هدایای تبلیغاتی به بازار هدف تاثیر چشم گیری بر افزایش سطح فروش و وفاداری مشتریان دارد. همچنین باعث نمایش حسن نیت شما به مشتریان می شود و برند شرکت شما را در ذهن مصرف کننده ثبت می کند. و این باعث افزایش ارتباطات و نرخ مراجعه ی مشتریان شرکت می شود.