هدایای تبلیغاتی اثرگذار ۲ تا ۵ برابر تبلیغات سنتی دارای تاثیرگذاری بیشتری هستند. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که انتخاب هدایای تبلیغاتی اثرگذار تا چه اندازه مورد اهمیت است. اگر قصد دارید هدایای تبلیغاتی بین مشتریان مخاطبانتان توزیع کنید، باید اثرگذارترین هدایا را انتخاب کنید.

ما در این مقاله شما را با هدایای تبلیغاتی اثرگذار معرفی کردیم و معایب و مزایای آن‌‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هدایای تبلیغاتی اثرگذار چیست؟

هدایای تبلیغاتی روش جذاب تبلیغاتی است که اخیرا مورد کسب‌و‌کار‌ها به‌خصوص کسب‌و‌کار‌های کوچک قرار گرفته است. این روش در مقایسه با سایر متد‌های تبلیغاتی دارای مزیت‌هایی است؛ برای مثال هدایای تبلیغاتی بیشتر از باقی راه‌ها مشتریان را وفادار برند می‌کنند. در مثالی دیگر می‌توان گفت اثرگذاری هدایای تبلیغاتی بیشتر از تبلیغاتی مانند پیامک یا تلفن است.

اما هدایای تبلیغاتی اثرگذار چیست؟ هدایای تبلیغاتی اثرگذار دارای ویژگی‌های هستند که آن‌ها را از هدایای تبلیغاتی معمولی متفاوت می‌سازد. این هدایا معمولا کاربردی هستند و متناسب با نیاز مشتریان مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرند؛ در واقع مشتری کاملا حس می‌کند که این هدیه یکی از نیاز‌هایش را رفع می‌کند، مانند ماگی که هر روز در محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این هدایای تبلیغاتی اثرگذار از کیفیت بالایی بهره می‌برند که با استفاده از متریال مرغوب دارای ماندگاری زیادی هستند. این که مشتری بتواند از یک محصول باکیفیت در بلند مدت استفاده کند بسیار مهم است؛ زیرا برند شما چند سال در مقابل چشمان آن خواهد بود.

در نهایت یک هدیه اثرگذار کاملا خلاقانه و دارای نوآوری است که همراه با برند شماست. این بدان معنی‌ست که شما باید به شکلی خلاقانه و همراه با نوآوری هدایای تبلیغاتی را مربوط به برندتان طراحی کنید. اگر هدیه تبلیغاتی با برندتان مرتبط باشد تاثیر به‌سزایی بر مشتریان و افزایش فروش شما خواهد گذاشت.

از چیستی هدایای تبلیغاتی اثرگذار که بگذریم، باید درباره اهمیت آن صحبت کنیم. در بخش بعدی به‌طور مفصل درباره‌ی اهمیت هدایای تبلیغاتی صحبت کردیم.

اهمیت هدایای تبلیغاتی

صنعت هدایای تبلیغاتی امروزه چیزی حدود ۲۱ میلیارد دلار در جهان ارزش دارد. این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است و برای کسب‌و‌کار‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد؛ حتی می‌توان گفت برند‌ها و کسب‌و‌کار‌ها در موضوع هدیه تبلیغاتی در حال رقابت به اشکال مختلف هستند. هدایای تبلیغاتی در حال دارای اهمیت‌های فراوانی‌ست که در ادامه پنچ مورد از آن‌ها را برایتان شرح داده‌ایم.

افزایش آگاهی از برند

یکی از مزیت‌های هدایای تبلیغاتی این است که قابل شخصی‌سازی بر اساس برند شما هستند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا لوگو و شعار برند خود را روی هدایای مختلف درج کنید در نهایت این هدایا مانند بیلبورد عمل می‌کنند و آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند. یکی از مثال‌های پرتکرار تیشرت‌های تبلیغاتی هستند.

جذب مشتری جدید

یکی از مواردی که هدایای تبلیغاتی اثرگذار را تبدیل به یک امر با اهمیت می‌کند، قابلیت جذب مشتریان جدید است. هدایای تبلیغاتی مشوق خوبی برای جذب هستند. اهدای هدایا در کنار خرید‌های مشتریان آن‌ها را مجاب به خرید از شما می‌کند. احتمالا برای شما اتفاق افتاده که در کمپین‌های فروش مختلف با خرید مبلغ مشخصی هدایای تبلیغاتی مختلف دریافت کنید یا حتی بدون مشخص کردن مبلغ مشخص.

حفظ مشتریان فعلی

هدایای تبلیغاتی اثرگذار راه مناسبی برای قدردانی و تشکر از مشتریان هستند. شما می‌توانید با دادن هدایای مختلف به مشتریانتان حس قدردانی و احترام را به آن‌ها منتقل کنید. با این کار آن‌ها را به‌عنوان مشتری ثابت خود حفظ می‌کنید.

بیشتر بخوانید:  سه روشی که در آن هدایای تبلیغاتی می تواند استراتژی بازاریابی را بهبود ببخشد

ایجاد وفاداری به برند

یکی دیگر از اهمیت‌های هدایای تبلیغاتی اثرگذار ایجاد حس وفاداری در مشتریان است. شاید با خود بگویید که این بخش با بخش قبلی متفاوت است؛ اما تفاوتی میان مشتریان ثابت و وفادار وجود دارد. هدایای تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند مشتریانی داشته باشید که با حس وفاداری به برند مانند کوه پشت شما باشند و از شما در موقعیت‌های مختلف حمایت کنند.

قطعا با این‌گونه مشتریان برخورد کردید، برخی از طرفداران اپل که در هر حوزه‌ای سعی می‌کنند با محصولات این شرکت کار کنند و باقی افراد را سمت این برند بکشانند.

ارتقای تمایل به خرید

آخرین اهمیت هدایای تبلیغاتی احساسی‌ست که در مخاطبان ایجاد می‌کند. هدایای تبلیغاتی می‌توانند احساسات مختلفی را در مخاطبان فعال کنند و یکی از آن‌ها شوق خرید از برند شماست. با دادن هدیه به مخاطبان ارتباط احساسی میان برند شما و آن‌ها ایجاد می‌شود و حس خوبی که نسبت به برندتان ایجاد شده موجب خرید از شما می‌شود.

پس از اهمیت هدایای تبلیغاتی می‌خواهیم چهار دسته از هدایای تبلیغاتی اثرگذار را با ما بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

پوشاک تبلیغاتی

پوشاک تبلیغاتی مانند تیشرت و کلاه می‌توانند بیلبورد‌های متحرک شما باشند. این دسته از هدایای تبلیغاتی اثرگذار بسیار مورد استفاده برند‌ها قرار می‌گیرند و در موقعیت‌هایی مانند نمایشگاه‌ها و رویداد‌ها به افراد داده می‌شوند. یکی از برند‌هایی که از این هدایا استفاده کرده، اسنپ است. این برند به سفیران و مشتریان خود کلاه و تیشرت با لوگوی خود اهدا کرده است.

پوشاک تبلیغاتی می‌تواند هدیه مناسبی برای قدردانی از مشتریان باشد؛‌ اما این دسته هم مانند باقی هدایا دارای مزیت و معایبی‌ست که در ادامه درباره آن‌ها صحبت کردیم.

مزایای پوشاک تبلیغاتی

قابلیت چاپ لوگو و در دید بودن: مهم‌ترین مزیت پوشاک تبلیغاتی این است که قابلیت چاپ لوگو و شعار شما را دارد؛ همچنین به‌دلیل کاربردی بودن و استفاده کردن توسط مخاطبان مشخصات برند شما به‌صورت مداوم مقابل چشم مخاطبان است.

قابل حمل بودن: حمل آسان مزیت دیگر پوشاک تبلیغاتی است. این هدایای تبلیغاتی به‌راحتی قابل جا‌به‌جایی هستند و مشکلی از نظر حمل آن‌ها وجود ندارد؛ در واقع شما در توزیع این هدایا دچار مشکل نخواهید شد.

معایب پوشاک تبلیغاتی

محدودیت سایز: به‌دلیل متفاوت بودن سایز افراد ممکن است در اهدای پوشاک تبلیغاتی دچار مشکل شوید. این که بخواهید در سایز‌های متفاوت تیشرت هدیه دهید شاید برایتان سخت و پرهزینه باشد. مشکل دیگر هم می‌تواند اندازه نبودن سایز پوشاک برای افراد باشد که هدیه را غیرقابل استفاده می‌کند.

عدم استفاده توسط مخاطبان: برعکس برخی از مشتریان که علاقه‌مند استفاده از پوشاک تبلیغاتی هستند، برخی دیگر از پوشاک تبلیغاتی خوششان نمی‌آید. برخی از افراد احتمالا تمایلی ندارند از پوشاک با لوگو و شعار برند‌ها استفاده کنند.

هدایای تبلیغاتی همیشه همراه

هدایای همیشه همراه بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید به مشتریان خود و مخاطبان هدیه دهید. این هدایای تبلیغاتی اثرگذار همیشه در کنار مشتریان هستند و مدام مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرند. برخی از هدایای تبلیغاتی دیجیتالی جز این دسته قرار می‌گیرند، برای مثال: فلش تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، اسپیکر و هندزفری از این هدایا هستند.

علاوه بر این برخی از هدایای کاربردی هم هستند که مشتریان همیشه آن‌ها را به‌همراه خود دارند. کیف و جاکارتی چرمی، جاکلیدی و خودکار نمونه‌هایی از این هدایای همیشه همراه هستند. دقت کنید که این هدایا علاوه بر همراه بودن، کاربردی نیز هستند. برای مثال من یک جاکارتی همیشه همراه دارم که از بانک کشاورزی هدیه گرفتم.

بیشتر بخوانید:  بهترین هدایای تبلیغاتی صنعتی برای کسب‌وکار

هدایای تبلیغاتی اثرگذار که همیشه همراه مشتریان هستند، می‌توانند به افزایش آگاهی از برند شما کمک به‌سزایی کنند؛ چرا که همیشه توسط مخاطبان استفاده می‌شوند و مقابل چشم افراد هستند. در ادامه مزایا و معایب این هدایا را برایتان به اشتراک گذاشتیم.

مزایای هدایای تبلیغاتی همیشه همراه

  • کاربردی بودن: هدایای همیشه همراه معمولا بسیار کاربردی هستند؛ برای مثال هدیه‌ای مانند پاوربانک می‌تواند به کار مشتریان بیاید. از همین رو اثرگذاری بیشتری دارند؛ زیرا مشتریان حس خوبی نسبت به برند پیدا می‌کنند و با هر بار استفاده از هدایا برند شما را تبلیغ می‌کنند.
  • حمل آسان: مورد بعدی که مزیت هدایای تبلیغاتی همیشه همراه محسوب می‌شود، قابلیت انتقال آن‌ها است. توزیع این هدایا میان مشتریان بسیار راحت است و آن‌ها هم به‌راحتی از این هدایا استفاده می‌کنند؛ چرا که وزن سبکی دارند و دست و پا گیر نیستند.
  • چاپ لوگو و شعار: آخرین مزیت هدایای همیشه همراه این است که شما می‌توانید لوگو برندتان را روی آن‌ها چاپ کنید. به این وسیله به‌راحتی می‌توانید کسب‌و‌کارتان را تبلیغ کنید.

معایب هدایای تبلیغاتی همیشه همراه

هزینه زیاد: برخی از هدایای همیشه همراه ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشند. در سال ۱۴۰۲ ممکن است شما برای هدیه‌ای مانند پاوربانک تا ۷۰۰ هزارتومان هزینه کنید. در تعداد بالا می‌تواند هزینه زیادی برای کسب‌و‌کارتان باشد. البته برخی دیگر از هدایا مانند جاکلیدی بسیار به‌صرفه هستند.

هدایای تبلیغاتی مناسب محل کار

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی اثرگذار هدایای مناسب محل کار هستند. معمولا کاربرد این هدایا برای محیط کاری است. ست‌های اداری از متداول‌ترین هدایایی هستند که در محل کار مورد استفاده کارکنان قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این هدایایی مانند سررسید و تقویم رومیزی هستند که بسیار در محیط‌های کاری دیده می‌شوند. این هدایا هم از اثرگذاری بالایی بهره می‌برند.

هدایای محل کار در این جا به پایان نمی‌رسد، هدایای تبلیغاتی اثرگذار دیگری هم مانند لوازم‌التحریر و پد موس وجود دارند که شما می‌توانید به مخاطبان اهدا کنید. ماگ‌های مختلف مانند ماگ‌های پیرکسی و چینی هم گزینه‌های مناسبی برای هدیه دادن به کارمندان هستند.

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی که می‌توانند مفید باشند، نظم‌دهنده‌های میز کار هستند که بسیار به درد کارمندان می‌خورند؛ همچنین محصولات تزئینی هم جز دسته هدایای تبلیغاتی مناسب محل هستند که می‌توانید به مشتریان خود هدیه دهید. اگر بخواهم هدایای تزئینی را به‌صورت جزئی معرفی کنم می‌توانم به گلدان و تابلو‌های مناسب محل کار اشاره کنم.

 

مزایای هدایای تبلیغاتی مناسب محل کار

نمایش به مخاطبان هدف: مهم‌ترین مزیت هدایای تبلیغاتی مناسب محل کار، این است که شما به‌وسیله آن‌ها می‌توانید برند خود را به تعدادی از افراد که مخاطبان هدف شما هستند نمایش دهید. این یعنی اگر فردی از هدایای شما در محل کار استفاده کند، احتمالا همکاران او هم افرادی مانند خودش هستند و می‌توانند جز مخاطبان هدف شما باشند. در نتیجه تبلیغات شما میان مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود.

کاربردی بودن: خوبی هدایایی مانند پد موس یا ماگ در کاربردی بودن آن‌هاست. کارمندان می‌توانند از این گونه هدایای محل کار استفاده به‌سزایی کنند. کاربردی بودن یک هدیه حس خوبی در آن ایجاد می‌کند.

استفاده مداوم: معمولا هدایای مناسب محل کار به‌صورت مداوم توسط کارمندان استفاده می‌شوند و مدام در نمایش و معرض دید افراد هستند. این می‌توانید یک مزیت بزرگ برای تبلیغات برند باشد.

بیشتر بخوانید:  ۹ اردیبهشت روز ملی روانشناس و مشاور

معایب هدایای تبلیغاتی مناسب محل کار

قیمت بالا: مانند دسته‌ی قبلی ممکن است هزینه‌ای که برای هدایای تبلیغاتی مناسب محل کار پرداخت می‌کنید کمی بالاتر باشد. برای مثال ست‌های ادارای شاید هزینه سنگینی برای شما داشته باشند؛ اما هدایای مانند تقویم رومیزی هم هستند که به مراتب هزینه‌ی کمتری نیاز دارند.

عدم تمایل به استفاده: مشکل دیگری که ممکن است در هدایای محل کار با آن مواجه شوید، عدم تمایل کارمندان به استفاده از هدایای تبلیغاتی باشد. برخی از افراد علاقه‌ای ندارند محصولات را استفاده کنند که روی آن تبلیغات یک برند وجود دارد؛ بلکه دوست دارد محصولات را به کار بگیرند که بر اساس علایق شخصی‌شان هستند.

هدایای تبلیغاتی متناسب ماشین و خودرو

آخرین دسته از هدایای تبلیغاتی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، هدایای تبلیغاتی متناسب ماشین است. اگر فکر می‌کنید مخاطبانتان از علاقمندان خودرو هستند و می‌خواهید مرتبط با خودرو هدایای تبلیغاتی اثرگذار تهیه کنید، باید بگویم که گزینه‌های زیادی دارید. هدایای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که برای ماشین کاربرد دارند.

از متداول‌ترین هدایای تبلیغاتی متناسب ماشین و خودرو می‌توان به آفتاب‌گیر و بالشتک گردنی اشاره کرد. این هدایا علاوه‌بر کاربردی بودن کیفیت مناسبی هم دارند؛ همچنین افراد در مدت طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنند. هدایای دیگری که در این دسته می‌توانید تهیه کنید، کیف‌های ابزار و ابزار‌آلات مربوط به خودرو هستند.

مجموعه‌ای از هدایای کاربردی هم وجود دارند که متناسب با خودرو هستند. برای مثال شما می‌توانید چراغ‌قوه‌های مناسب ماشین تهیه کنید؛ همچنین شارژر فندکی یا جاروی شارژی ماشین هم گزینه‌های جذابی هستند. چندین نوع ماگ مناسب خودرو هم وجود دارند که می‌توانند هدایای کاربردی‌ای باشند.

مزایای هدایای تبلیغاتی متناسب ماشین و خودرو

کاربردی بودن: همه افرادی که دارای خودرو هستند، می‌دانند نور آفتاب تا چقدر می‌تواند داخل ماشین را خراب کنند. هدایای تبلیغاتی مناسب خودرو مانند آفتاب‌گیر‌ها بسیار کاربردی هستند و افراد به‌طور مداوم از آن‌ها برای ماشین خود استفاده می‌کنند. برخی دیگر از محصولات مانند کابل AUX هم همین‌گونه هستند.

کیفیت بالا: هدایای تبلیغاتی خودرو از کیفیت بالایی بهره می‌برند و از متریال درجه یک برای تولید آن‌ها استفاده شده است. این باعث می‌شود در استفاده بلند‌مدت هدایا آسیب نبینند.

قابلیت شخصی‌سازی: تمامی هدایای تبلیغاتی خودرو قابلیت شخصی‌سازی دارند، این موضوع به تبلیغات برند شما بسیار کمک می‌کند. شما با چاپ لوگو و شعار خودتان روی محصولاتی مانند آفتاب‌گیر‌ها می‌توانید ماشین‌ها را تبدیل به بیلبورد متحرک خودتان کنید.

معایب هدایای تبلیغاتی متناسب ماشین و خودرو

قیمت بالا: هدایای تبلیغاتی خودرو نسبت به هدایای مانند سررسید دارای عیبی هستند. این عیب هزینه‌ی بالای آن‌ها است. برای مثال اگر قصد تهیه جاروی شارژی به‌عنوان هدیه تبلیغاتی داشته باشید، احتمالا باید هزینه زیادی را متحمل شوید.

جمع‌بندی

انتخاب هدایای تبلیغاتی اثرگذار شاید کار سخت و زمان‌بری باشد. ما در این مقاله درباره اهمیت هدایای تبلیغاتی صحبت کردیم. ۴ دسته از هدایای تبلیغاتی اثرگذار را با شما به اشتراک گذاشتیم؛ همچنین به‌طور جزئی آن‌ها را معرفی کردیم و مزایا و معایب آن‌ها را شرح دادیم. تلاش ما در این مقاله این بوده که بتوانید شما را در خرید هدایای تبلیغاتی راهنمایی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

به‌نظر شما کدام هدایای تبلیغاتی اثرگذاری بیشتری دارند؟ در بخش نظرات برای ما و مخاطبان بنویسید!